כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

תשלום מכס – על מה אנחנו משלמים וכמה?

מדינת ישראל כמו כל מדינה מתוקנת, צריכה להתקיים מכספי משלם המיסים הישראלי. מדוע? מפני שאם לא יהיה לה כסף, הרי שלא נוכל להמשיך לחיות כאן במדינה מערבית. לא תהיה לנו האפשרות ליהנות מאספקה של חשמל, מים נקיים, לנסוע בכבישים הולמים וכן הלאה. תשלומי מיסים למדינת ישראל מועברים בכל מיני דרכים, בין אם דרך מעמ או מס הכנסה. אחת הדרכים של המדינה לגבות כסף נוסף מהאזרחים זה באמצעות תשלומי מכס. מדובר על תשלום אותו אנחנו נדרשים לשלם למדינה כאמור, עבור טובין לצריכה אישית או עסקית, המיובאים מחול. במאמר הבא נדבר בהרחבה על החוק הישראלי בנושא ובעיקר ננסה להבין מתי אפשר לפנות לעורך דין לקבלת מענה מקצועי במידת הצורך.

 

אז בואו נעשה סדר, מי צריך לשלם מכס

נתחיל מהמקרים השכיחים ביותר, לקוחות פרטיים המזמינים, בייבוא אישי, טובין מחוץ לארץ. בגדול, על כל עסקה העולה מעל 75$ נדרשים הישראלים לשלם מעמ, כלומר, תוספת של 17% מערך המוצר אותו רכשו. במידה וערך המוצרים עולה על 500$, אז ידרשו הישראלים לשלם, בנוסף, תשלום מכס. כל מי שהתעניין בהזמנה של מכונת כביסה מחוץ לארץ למשל, יגלה מהר מאוד כי המשוואה לא משתלמת בסופו של דבר, שעה שאנחנו מחברים את כל הנעלמים בתום העסקה.

עכשיו, אנחנו רוצים לעבור לקבוצה חשובה ומשמעותית לא פחות. מי שמזמין מוצר במחיר העולה על 1000$ יחשב בתור מי שצורך 'יבוא מסחרי', כלומר, הוא ידרש לשלם עוד כסף, בדומה למי שעומדים ברגולציה הנוגעת לייבוא מסחרי.

עד כאן הכל בסדר, שהרי בדרך כלל, אם אתם מזמינים מהארץ חבילה מחו"ל, קרוב לוודאי שהמידע יופיע אצלכם באתר בו אתם מבצעים את הרכישה. אבל הדברים מסתבכים כאשר הייבוא נעשה בידיים, כלומר, עם החזרה מארצות אחרות.

 

מה עושים מי שנסעו לחוץ לארץ ונדרשים לשלם מכס

כל הישראלים יודעים טוב מאוד איך זה, מנצלים את כל החברים הטובים בכל טיסה שלהם לארצות הברית או לאירופה. אחת מבקשת מוצרי קוסמטיקה, השני מבקש טלפון נייד וכן הלאה. אבל, דעו כי על פניו, אם פקידי המכס יבדקו בתיק וימצאו כי נרכשו מוצרים מהסוג הזה בחו"ל לשימוש אישי, על הרוכשים לשלם תשלום מכס. הדבר נכון במיוחד למי שמעוניינים לייבא באופן הזה מוצרי חשמל, חלקי חילוף לרכב וכן הלאה. אגב, כאן אולי המקום להגיד כי לא מומלץ לשקר או להעמיד פנים מול הפקידים בנמל התעופה. הרי ממילא אתם נמצאים בסיטואציה מורכבת ולא פעם, אנחנו יכולים לראות אזרחים תמימים שבחוסר אחריות פשוט עשו הרבה יותר נזק מתועלת.

היוצא מין הכלל בנוגע לדרישה על תשלום מכס, הם אלו שקיבלו מוצרים יד שניה מקרובים בחוץ לארץ. במקרה הזה, לא משנה במה מדובר, הרי שעל אותם אזרחים לא מוטלת החובה לשלם למדינה מס. אבל, תמיד חשוב לשמור את כל העדויות לכך שהמוצרים הגיעו במתנה מקרובים או חברים טובים, כדי שאפשר יהיה להציג את הנתונים לפני רשויות אכיפת החוק.

 

מה עושים אם מאשימים אותנו באי ציות לחוק

כפי שניתן לראות, גם אם אתם לא בעלי עסקים וגם אם אתם לא עסוקים בייבוא של סחורה לישראל, הרי שאתם עלולים למצוא את עצמכם עושים טעויות בנוגע לתשלום על המכס. במידה ונתקלתם בבעיה, תמיד טוב לפנות לעורכת דין מנוסה הבקיאה בתחום. הליווי המשפטי יאפשר לכם לקחת את הצעדים הנכונים ולשמור על עצמכם, בשדה המשפטי. לפרטים נוספים וייעוץ אישי, מוזמנים ליצור קשר.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שולחנות וכסאות לאירוע
בלוג

שולחנות כסאות וציוד לאירועים

בעת תכנון אירוע, אחד השיקולים המרכזיים הוא הבטחת הציוד המתאים להצלחתו. משולחנות וכיסאות ועד למערכות תאורה וסאונד, הציוד המתאים יכול לעזור ליצור את האווירה המושלמת עבור האורחים שלכם.

בלוג

איך לשדרג את האווירה בחדר בעזרת אלמנטים פשוטים כמו מראות?

בין הריהוט הביתי הרב המשרת מטרות שונות, מראות מעוצבות הן בחירה פופולרית. מראה היא אביזר הכרחי לכל חדר בבית ומחוצה לו. בגלל היעילות שלהם, זה ממש לא מפתיע. אם חדר קטן או חשוך, מראה יכולה לגרום לו להיראות גדול ובהיר יותר.

מפעל
בלוג

יצירת שיתוף פעולה בינלאומי: איך להוזיל עלויות עסק באמצעות ייצור מוצרים בסין

ייצור מוצרים בסין ובמזרח היא דרך מצוינת עבור עסקים מבוססי מוצרים להוזיל עלויות, להפחית סיכונים ולייצר מוצרים בסדרות קטנות וגדולות כאחד. על ידי ייצור בסין, עסקים יכולים לנצל את עלויות העבודה הנמוכות יותר, גישה לכוח עבודה מיומן ורשת שרשרת אספקה מבוססת.

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.