כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

מהי הלבנת הון ואיך מתמודדים איתה?

מדובר על תופעה בה עוסקים לא פעם באתרי החדשות ובערוצי הטלוויזיה, פשוט משום שאנחנו מדברים על עבירה שכיחה, לצערנו, לא רק בקרב מי שהייתם מגדירים 'עבריינים', אלא גם בקרב מי שנחשבים לשליחי ציבור וכדומה. אבל האם פעם ירדתם לעומק של הסוגיה, האם פעם למדתם בעצמכם מה זו 'הלבנת הון' ? אם אתם לא בקיאים בתחום, אנחנו נשמח לענות לכם על כל השאלות. חשוב להדגיש, אנחנו מדברים על הנושא באופן כללי ואין לראות באמור כאן תחליף לייעוץ משפטי, במידה ואתם זקוקים לו. עכשיו, ללא כל הקדמה מיותרת, בואו נכנס לעובי הקורה.

 

מה זה בדיוק אומר ולמה הדברים לא פשוטים כמו שהם נראים

המושג 'הלבנת הון', הוא תרגום מאנגלית ובשפה פשוטה, מדובר על החדרה של כסף מפעילות עבריינית לתוך עסקים 'לגיטימיים'. את המושג תבעו האמריקאים בשנות העשרים של המאה התשע עשרה, בימים בהם היו מי שהשתכרו יפה ממכירה לא חוקית של אכוהול, פעולה אסורה באותם ימים. לשם ההמחשה, הלבנת הון יכולה להיות הזרמה של כסף לבית עסק, למשל, קליניקה לרפואת שיניים. בעוד הכסף שמאפשר לעסק לגדול ולהתרחב מקורו בפעילות בלתי חוקית, כמו לדוגמא, שכר בסמים לא חוקי. הלבנת הון, באופן מילולי, זה אומר לקחת כסף 'מלוכלך' וכמו 'להלבין אותו'.

חשוב להבין, אנחנו לא מדברים רק על אירועים בהם ברור לכל כי נעשתה כאן עבירה פלילית, אלא, גם למשל, דיווח כוזב במסמכי תאגיד לרשות המיסים והפניה של הכסף להקמה של עסק או לפיתוח של חברה חוקית ורשומה, גם את זה נכנה, בשפה המשפטית: 'הלבנת הון'.

 

לאורך השנים האכיפה במדינת ישראל הפכה משמעותית יותר

על פניו, מדינת ישראל קבעה בחוק כי על כל בעל עסק לרשום את הוצאותיו והכנסותיו בצורה מסודרת וכמובן, להעביר את המידע לרשות המיסים. אבל, גם אם הדברים נראים רחוקים מהעין, משהו שלא נתקלתם בו בעבר, הרי שאנחנו רואים פעולות של הלבנת הון כל הזמן. זה יכול להיות ספק לאירוע המבקש לקבל את הכסף במזומן ולא להוציא קבלה, זה יכול להיות קבלן שלא הוציא קבלות בצורה מסודרת וכן הלאה. כלומר, גם עיסקאות הנעשות במזומן, כאלו שלכאורה יכולות להיחשב 'תמימות', הרי שרשות המיסים יכולה לקבוע כי במקרה הזה בוצעה עבירה על החוק הפלילי, כלומר, הלבנת הון לכל דבר ועניין.

 

מה לעשות אם נמצאתם חשודים באירוע מסוג זה

חשוב לזכור, אנחנו מדברים כמו שאפשר להבין על תחום רחב, הכולל לא מעט מקרים. כל מי שבקיא בדין הפלילי יודע היטב כי אי אפשר לקבוע כי אם היום נמצאתם חשודים במשהו, המשמעות היא שמחר בבוקר תמצאו את עצמכם 'על הגרדום', זה לא עובד ככה. למשל, אם נקראתם לבירור במס הכנסה, יכול להיות שתוכלו לנקוט בצעדים כאלו ואחרים כדי למנוע פתיחה של תיק פלילי. במקרים אחרים, חמורים יותר, אפשר לקיים דיון משפטי ולראות איך למצות את הטוב ביותר מהפרשה.

כך או אחרת, במידה ואתם מוזמנים לחקירה או במידה ואתם חוששים שמא עשיתם בשוגג טעות אשר עלולה לעלות לכם ביוקר, יש לכם למי לפנות. פניה לעורך דין מנוסה כבר בשלב הראשון תסייע לכם כדי שלא תעשו חלילה פעולות שיגרמו נזק מיותר ועל מנת שיהיה מי שייצג אתכם מול רשויות אכיפת החוק.

 

עכשיו זה הזמן לדבר

זה אף פעם לא נעים להיקלע להליך משפטי וזה אף פעם לא נעים להיחקר על ידי החוקרים של מס הכנסה או משטרת ישראל. אבל אתם ממש לא צריכים להישאר עם זה לבד. יש מי שרואה את טובתכם לנגד עיניו ויעמוד שם לצידכם ברגע האמת.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.