כל מה שמעניין

החברות החקלאיות הראשונות בארץ ישראל ובלבנט

התקופה הנאוליתית בלבנט

 

אקלים וסביבה

גבולות דרום הלבנט – מחצי האי סיני, דרך ישראל, לבנון, חלקים מסוריה ועבר הירדן. צפון הלבנט

מגיע עד אנטוליה. קפריסין – האנשים המגיעים לאי מביאים איתם חיות בר וחיות מבויתות, ומחליפים את הפאונה

המקומית. ישנו באי היפופוטם גמדי. לראשונה בנאולית ישנו סחר אינטנסיבי, סחר של מגוון תוצרים ממקורות שונים. למשל האובסידיאן

שמגיע מתורכיה, קונכיות מהים האדום / תיכון.

פיטוגיאוגרפיה – ים תיכוני, אירנו-טורני, סהרו-ערבי. החקלאות מתחילה באזורים האירנו-טורניים,

באזור הפרת והחידקל.

בנאולית ישנם פרקי זמן עם כמות גשמים מעל 1000 מ"מ ברוב האזורים הים-תיכוניים. ייחוד האזור – הבדלים טופוגרפיים אדירים על מרחק מאד קצר. כך נוצר מגוון אדיר של צמחים

ובע"ח – מושלם לקבוצות ציידים ולקטים החיות באזור.

בישראל ממוצע גבוה במיוחד של מיני צמחים וכן עופות על פני קמ"ר.

סביבה ואקלים היום

  • דרום הלבנט נחשב לרצועת מעבר בין אקלים ממוזג בצפון לאקלים צחיח בדרום.
  • האקלים מתאפיין בעונה קצרה של קור וגשם, ועונה ארוכה של חוםויובש.
  • קיימים שינויים טופוגרפיים ניכרים בטווח ג"ג קצר ביותר.
  • כמות המשקעים יורדת בתלילות מצפ' לדר.'
  • כתוצאה מכך קיימות נישות אקולוגיות רבות המביאות לעושר רב של מיני צמחים ובע"ח.

בתוך נתונים אלו לא ניתן לשקלל ולתעד שינויים עונתיים שהשפיעו על אוכ' הציידים לקטים הקדומות.

 

תחילת התק' הנאוליתית באירוע קר  – היאנגר דריאס, ולאחר מכן תק' קרות יותר – פרה-בוראל

 

בתוך רצף זה ישנו תהליך

ובוראל. לאחר מכן תק' חמה – התק' האטלנטית, המקבילה לכלקולית.

התחממות.

 

 

על מנת לשחזר אקלים ניתן לתעד את כמות הפולן שנמצאה בעיקר באזורי אגמים. ניתן לזהות בפולן את מיני הצמחים שהתקיימו באותו מקום. בד"כ הצמח מזוהה עד רמת הסוג, ולא רמת המין. כך

למשל ניתן לדעת אם נמצא אלון נשיר או לא, אך לא איזה מין אלון, אם תולע או מצוי.

 

בגרף הפולן של החולה – =APמעוצים, =NAP עשבוניים. ניתן לראות את השינויים האקלימיים בתקופות השונות באזור אגם החולה על סמך הפולן. גרף זה מראה כי בסביבות 11,500 יש כמות

 

1

 

 

 

של 70%-80% צמחים עשבוניים. בתחילת הנאולית יש אירוע קר ויבש, ואח"כ במהלך הנאולית יש

מספר אירועים המביאים לחורש צפוף יותר. העלייה הפתאומית בכמות עצי הזית (Olea) מעידה כנראה לא על שינוי אקלימי, אלא על תחילת

תהליך ביות הזית. עדות קיצונית לכך בתק' הביזנטית, בה גודל הזית באינטנסיביות. גרף פולן – גלעין 9509 – אחרי 10,000 יש עלייה בכמות החומר העצי. בסביבות 11,000 ביאנגר

דראיה ישנה ירידה בחומר העצי. לעומת זו ישנה עלייה בכמות העשבוניים – הדגנים.

תוצאות אגם החולה התקבלו גם באזורים אחרים צפוניים יותר, שהעידו על השינויים.

במצגת – סיכום של האקלים בתקופות השונות. אירוע ב- ka .8.2 למרות ההתחממות הכללית ישנו אירוע קר ויבש. יש הקושרים אירוע זה

להתמוטטות הכפרים הקדם-קרמיים באזור. ישנה עלייה בכמות הצומח המעוצה, שלא קשורה לשינויים סביבתיים. ריכוזים גדולים של גלעיני

זיתים בכפרים נאוליתים.

רצועת החוף בנאולית הייתה רחבה יותר. כך נמצאו אתרים נאוליתים תחת פני מפלס הים הנוכחי,

למשל בעתלית-ים. באתר בעתלית ים נמצאים מינים שכיום לא קיימים באזור אלא באזורים קרים יותר, כמו אורן ירושלים

ופרג בר.  זאת עדות לפרק זמן קר. נמצא פרוק רגליים בשם חדקונית האסמים בכמויות גדולות,

בתוך ריכוזי דגניים וקטניות. החדקונית אוכלת תבואה, ומעידה על כך שהכפר עסק בחקלאות סדירה.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שולחנות וכסאות לאירוע
בלוג

שולחנות כסאות וציוד לאירועים

בעת תכנון אירוע, אחד השיקולים המרכזיים הוא הבטחת הציוד המתאים להצלחתו. משולחנות וכיסאות ועד למערכות תאורה וסאונד, הציוד המתאים יכול לעזור ליצור את האווירה המושלמת עבור האורחים שלכם.

בלוג

איך לשדרג את האווירה בחדר בעזרת אלמנטים פשוטים כמו מראות?

בין הריהוט הביתי הרב המשרת מטרות שונות, מראות מעוצבות הן בחירה פופולרית. מראה היא אביזר הכרחי לכל חדר בבית ומחוצה לו. בגלל היעילות שלהם, זה ממש לא מפתיע. אם חדר קטן או חשוך, מראה יכולה לגרום לו להיראות גדול ובהיר יותר.

מפעל
בלוג

יצירת שיתוף פעולה בינלאומי: איך להוזיל עלויות עסק באמצעות ייצור מוצרים בסין

ייצור מוצרים בסין ובמזרח היא דרך מצוינת עבור עסקים מבוססי מוצרים להוזיל עלויות, להפחית סיכונים ולייצר מוצרים בסדרות קטנות וגדולות כאחד. על ידי ייצור בסין, עסקים יכולים לנצל את עלויות העבודה הנמוכות יותר, גישה לכוח עבודה מיומן ורשת שרשרת אספקה מבוססת.

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.