כל מה שמעניין

סביבה וחברה התלות וההשפעה האנושית – חברתי כלכלי וסביבה מול שפע וסביבה

כלכלה(Economy)– תחום הפעולה האנושית המכוון להשגת האמצעים החומריים הדרושים לאדם לצורך קיומו ורווחתו . כאשר אנחנו מסתכלים על חקר הכלכלה שנמצא בפריחה במאתיים שנה האחרונות אנחנו מדברים בעצם על תחום שמתמקד בניסיון למצוא בדרך היעילה ביותר לעשות שימוש במשאבים מוגבלים בסביבה בה הרצון והיכולת של האדם לצרוך היא בלתי מוגבלת. עלינו

לנתב את המשאבים המוגבלים כך שהיא תשביע את האוכלוסייה שהיא משרתת.

  • תחום חקר הכלכלה מתמקד בשימוש במקורות חומריים מוגבלים כדי לייצר ולשווק מוצרים ושירותים שיעמדו בדרישות התועלת והרווחה של האדם וסיפוק קבוע של צרכיו ורצונותיו – שאינם

מוגבלים

  • .התורה עוסקת בארגון ובפעילות של השיטה הכלכלית ובכללים השולטים בייצור, בחלוקה ובצריכה

של המקורות האמורים ובדרך להשיגם בצורה היעילה ביותר

  • .מקור המלה כלכלה מהשפה היוונית ומשמעותה – "ניהול משק הבית" בית= Household ניהול

והקצאת משאבים

  • אקולוגיה – (Ecology)המדע העוסק בקשר שבין אורגניזמים ובין אורגניזמים לסביבתם .הכלכלה

מדברת על בני האדם והיחסים ביניהם והאקולוגיה מדברת על מערכת יחסים בין אותם יצורים אך

אינה מדבר על בני אדם.

.ידע=Logos

 

מערכת יחסים שבין יצרנים וצרכנים: קיים פה היזון חוזר חיובי- יש יצרנים, אותם יצרנים מייצרים מוצרים שמשקי הבית צורכים- ככל שהם

יצרכו יותר היצרנים ייצרו יותר וכו..'

 

יש לנו השפעות סביבתיות שונות שקשורות ביצרנים והשפעות סביבתיות שקשורות בצרכנים. כאשר אנחנו מסתכלים על מדדים כלכליים שונים יש קריאה לצרוך יותר כדי שתהיה "הנעה" של

המערכת הכלכלית. יש לנו פה איזשהי מערכת שמדברת על ויסותים ואיזונים בין ביקוש והיצע, צריכה ואספקה. יש

מאפייני השפעה שונים למרכיבים שונים.

 

 

 

 

כאשר מדברים על אותה מערכת כלכלית אנחנו יכולים לראות שהיא לא מנותקת מהעולם. היא

מבוססת/תלוייה על כך שיש 3 מקורות מרכזיים שאותה מערכת כלכלית צריכה כדי לפעול:

.1 קרקע- מילה אחרת לסביבה ושירותי מערכת שמספקים את מה שאותה כלכלה צריכה

.2 כח אדם שהוא בסיס כדי שאותה כלכלה תוכל לפעול .3 מרכיב ההון- בלי אותו הון אני מוגבל בלהניע את אותן גלגלי כלכלה

עם השנים חל שינוי ביחס ובמשקל שבין שלושת הגורמים.

הגדרה יבשה של כלכלה- איזונים בין מקורות סביבתיים לבין צריכה שהולכת וגוברת.

כמות ההון הטבעי והמשאבים שאנחנו צורכים היא מוגבלת כך שיש לנו מערכת שנתונה במגבלות.

 

כלכלן אמריקאי בשם קנת בולדינג כותב מאמר ב1966 שנקרא: מאמר שיש בו 2 מאפיינים אמריקאים. הוא עושה שימוש במושג בוקר ואסטרונאוט כשתי מושגים

שמציגים תפיסות עולם לקשר שבין כלכלה לכדור הארץ ומשאביו:

.1 נקודת המבט של הבוקר (Cowboy) אשר חי במרחבים ורואה בסביבה משאב אינסופי שאם רק

יעבוד קשה יוכל לנצלו ולהגדיל את עושרו עד בלי די. .2 נקודת המבט של אסטרונאוט החי בחללית, משאביו מוגבלים למשאבים אשר בחללית

פעולותיו צריכות להיות זהירות על מנת לשמור על החללית (פגיעה בחלק אחד מסכנת את

המערכת כולה (. .3 בולדינג טען כי האדם המודרני (הכלכלה המודרנית) חי כבוקר אף שבפועל הוא חי בחללית

ושמה כדור הארץ. אם ניקח את הרעיון של הבוקר והאסטרונאוט הוא אומר שאנחנו חיים במציאות שבפועל אנחנו חיים בחללית אבל התפיסה שלנו היא תפיסה של בוקר- סיימתי

משאב אני אעבור למשאב אחר. לפי בולדינג זה בעייתי כי אנחנו חיים בחללית-כדור הארץ.

 

אי אפשר להגיד אושר שווה או עוני שווה כי הדברים יותר מורכבים. אותו דבר לגבי כלכלה.

צריך להבין שיש סוגים שונים של כלכלה עם ממשקים שונים עם הסביבה.

המשמעויות הסביבתיות של התפתחות המערכת הכלכלית:

צריך להבין שלכל סוג כלכלה יש סוגי ממשק שונים עם הסביבה. -כלכלה מסורתית- עיקר ההשפעה תהיה ממשק מקומי -כלכלה מבוססת על ניצול משאבי טבע

-כלכלה תעשייתית: מסורתית או מתקדמת

-כלכלה המבוססת על שירותים- כלכלה עירונית עם קנה מידה גלובלי.

 

-מידת ההשפעה -קנה מידה גיאוגרפי -השפעה ישירה/עקיפה

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.