כל מה שמעניין

קרדיט: Shutterstock.

שיא הפריחה: 5 מסלולי טיולים בעקבות הפריחה של ראשית החורף

נרקיסים וחלמוניות, סתווניות וכרכומים – כולם מחכים לכם עכשיו בפארקים ובנקודות פחות מוכרות בטבע. את הפריחה של ראשית החורף אסור להחמיץ

אורן הדר

ארץ ישראל מושלמת לטיולים: ישנם אזורי טבע מקסימים במרחק של בערך שעה נסיעה ממרכזי אוכלוסייה גדולים, וקק"ל דאגה לנקודות פיקניק ודרכים סלולות בתוכם. יש הרבה זמנים טובים לטיול, כשהחודשים אוקטובר-דצמבר מאוד מומלצים: הגשמים עדיין נדירים ואיתם גם הבוץ ומגבלות העבירות, אבל הטבע הספיק לקבל מנה והפריחה כבר החלה.

אז לאן כדי לקחת את הרכב המשפחתי שלכם? אספנו עבורכם חמישה מקומות מומלצים – אליהם ניתן להגיע בקלות, בין אם יש לכם ג'יפון כמו קיה נירו* או רכב שטח קשוח יותר. ניתן להיעזר בווייז וגם באפליקציית עמוד ענן כדי לקבל מידע ממוקד על פריחה – ועל צירים בעלי מגבלות עבירות.

 

לפני שיוצאים: מה לקחת אתכם?

נעליים נוחות, מים, סל פיקניק ושקיות לפינוי פסולת – לא משאירים אחרינו שום דבר בשטח, ולוקחים איתנו משם רק זיכרונות ותמונות. חובבי טבע ייקחו איתם גם מגדיר פרחים, יחפשו דיווחי פריחה ויתעדכנו בשינויים שמשפיעים על טיולי פריחה בחורף. הנקודות שלפניכם נבדקו באמצע נובמבר, וצפויות להציג עוד ועוד מיני פרחים בהמשך החורף.

  1. נרקיסים בגבעת הפרחים

מצפון לבית העלמין של קיבוץ מעגן מיכאל נמצאת גבעת הפרחים – נקודה קטנה ומקסימה, למי שמחפש טיול קצר ונחמד. בכל חודש בעונת הפריחה אפשר למצוא שם משהו ססגוני אחר: בנובמבר ודצמבר היא מתמלאת נרקיסים ובהמשך גם ברקפות, בפברואר פורח בו צבעוני ההרים המהמם, במרץ מצטרפות כלניות וסביבן אירוסים. ההגעה היא מבריכות הדגים של קיבוץ מעיין צבי, וזו הזדמנות נהדרת לראות ציפורי מים שמתקבצות שם בחורף – מיני ברווזים, שחפים, חופמים, שלדגים שיתפסו טרף מול העיניים שלכם, אנפות ומינים רבים אחרים.

איך מגיעים? "בית הקברות מעגן מיכאל" בוויז, נכנסים דרך צומת פורדיס ועוברים את הבריכות

כמה נוסעים? שעה מת"א, שעה וחצי מירושלים, חצי שעה מחיפה

 

  1. סתווניות בהר איתן

הר איתן הוא מהגבוהים והיפים בפרוזדור ירושלים, ומתאים למשפחות שאוהבות להרגיש את הטבע ברגליים: תמצאו בו מסלולי הליכה ואופניים ושלל סתווניות סגולות בנובמבר. מהשבילים תוכלו לראות בוסתנים מתוקים, וממזרח להר יושב הסטף – מתחם מדורג עטוף בירוק ובו שני מעיינות וטרסות עתיקות.

איך מגיעים? "הר איתן" בווייז, נוסעים על כביש 1 עד מחלף הראל, פונים ימינה ועוברים את מעוז ציון, אחרי 2 ק"מ מגיעים לכיכר ולוקחים את הפניה השניה ימינה לכיוון הר איתן.

כמה נוסעים? שעה מת"א, חצי שעה מירושלים, שעה וארבעים מחיפה

 

  1. רקפות ביער הקדושים

בפרוזדור ירושלים שוכן גם יער הקדושים, שמלא בנקודות פיקניק ונופים מרהיבים; תענוג להסתובב בשבילים שלו ולראות את הטבע חי ונושם. רקפות כבר החלו לצוץ בין הסלעים, והן ילוו אתכם לאורך הדרך. יער הקדושים ננטע ב-1951, ונועד להנציח את זכרון קורבנות השואה: שישה מיליון עצים, כנגד קורבנות הנאצים. ביער שלל אנדרטאות, והמרשימה בהן היא אנדרטת גווילי אש (זמינה בווייז) – פסל ענק עם מאות דמויות ופרטים, שמציג את כל ההיסטוריה של העם היהודי בגולה, מחורבן בית המקדש ועד לתקומה הגדולה וייסוד המדינה; חובה לכל ישראלי.

איך מגיעים? בווייז

כמה נוסעים? שעה מת"א, חצי שעה מירושלים, שעה וארבעים מחיפה

 

  1. חלמוניות ביער להב

חלמוניות צהובות מקסימות פורחות בצידי שבילי העפר של יער להב, בו פרוסים גם שלל נקודות פיקניק מוצלות בין העצים. שימו לב שיש ביער כמה וכמה צירים שהופכים מאוד תלולים, ומחייבים רכב שטח ייעודי – לכן עדיף שתישארו על השבילים. במזרח היער תמצאו את מרכז ג'ו אלון – המוזיאון הלאומי למורשת הבדואים, בו תוכלו ליהנות מקפה נהדר וללמוד על התרבות הבדואית העתיקה, והדרכים המיוחדות בהן היא משתלבת במארג הישראלי.

איך מגיעים? "יער להב" בווייז

כמה נוסעים? שעה מת"א, שעה מירושלים, שעתיים מחיפה

 

  1. כרכומים באגם הנעלם

יערות הכרמל מלאים בפריחה מעניינת, נופים נאים ומסלולי הליכה נחמדים. חובבי הפרחים יוכלו להגיע לאגם הנעלם שבנחל אורן, לעשות פיקניק נהדר ואז להסתובב ולראות את הכרכום החורפי, שהחל לפרוח באזור הנחל. אל תפספסו את מערת אצבע, שנמצאת מערבה משם (זמינה בווייז); קחו אתכם פנסים, מדובר בחוויה כיפית לילדים (וגם למבוגרים).

איך מגיעים? "חניון פתחת אורנים" בווייז

כמה נוסעים? שעה וחצי מת"א, שעה וחצי מירושלים, פחות מחצי שעה מחיפה

קרדיט: Shutterstock.

סיכום

בין אם יש לכם קיה נירו או רכב פנאי אחר, תוכלו להגיע לכל אחת מהנקודות המתוארות. קחו בחשבון שלפעמים צריך קצת סבלנות, ולא בהכרח תראו מרבדי פריחה עצומים. אבל אין ספק שתוכלו ליהנות מפיקניק משפחתי נחמד – ומהטבע הישראלי הנפלא.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.