כל מה שמעניין

רשלנות רפואית בלידה: דוגמאות לתביעות פיצויים עקב הולדה בעוולה

למרבה הצער, לידה שמסתבכת עלולה להסתיים עם נזק לתינוק, ליולדת ואף לשניהם. במידה והנזקים נגרמו כתוצאה של רשלנות רפואית בלידה

, ניתן יהיה לתבוע פיצויים עבור הנזק שנגרם מאחד מהגורמים הבאים: הרופא המטפל, קופת החולים, בית החולים או הצוות הרפואי.

כיצד ניתן לדעת האם אכן נגרמה רשלנות רפואית בלידה?

כמו כל מקרה אחר של רשלנות רפואית, גם בהולדה בעוולה, ישנם שלושה גורמים אשר צריכים להתקיים להוכחת רשלנות רפואית:

  1. התנהגות רשלנית מחוץ לנורמה הרפואית
  2. גרימתו של נזק
  3. קשר סיבתי וישיר בין הנזק לרשלנות

רק אם עורך דינכם יוכל להצביע על שלושת גורמים הללו בבית המשפט תהיו זכאים לפיצויים תביעת רשלנות רפואית

.

במהלך לידה יש גורמים רבים אשר יש להתייחס אליהם "כהריון בסיכון" למשל לידה מוקדמת אשר מתרחשת לפני השבוע ה-37 להיריון, לידה בניתוח קיסרי, נזק כתוצאה מזריקת אפידורל, לידה בעלת סיכון גבוה שעשויה לסכן את העובר, לידת עכוז ועוד.

במקרים כאלו נצפה מהרופא לנהוג כי שפי שיש לנהוג כאשר היולדת נמצאת "בהריון בסיכון". במידה והרופא לא נהג כך, וליולדת נגרם נזק, ישנה הילה לתביעת רשלנות רפואית.

מלבד מומים מולדים, לידה מוקדמת היא הגורם השכיח ביותר לתמותה ותחלואה בעוברים. רופאים אשר לא זיהו בזמן סימנים וגורמים של סיכון ללידה מוקדמת. בכך שלא ביצעו בדיקה או הליך רפואי אחר מצאו את עצמם חשופים לתביעת רשלנות רפואית.

כאמור לעיל, רק כאשר נגרם נזק בריאותי, לאם או אם לתינוק, וניתן להוכיח את הקשר הסיבתי בין אופן ההתנהלות בלידה לנזק שנגרם המקרה ייחשב כרשלנות רפואית.  

מקרים שכיחים של רשלנות בלידה

דוגמאות למקרים נפוצים יחסית של רשלנות רפואית בלידה:

  • מקרים של חוסר תשומת לב של הצוות בחדר הלידה או לסימני מצוקה בעובר.
  • אי טיפול במים מקוניאליים, אשר מעידים על צואת העובר שנפלטה לשלייה, האטת או דופק מואץ אצל העובר.
  • מקרים אלה שלא זוהו בזמן הנכון, עשויים לגרום לשיתוק מוחין לעובר (CP).
  • טכניקה שגויה בזמן הלידה יכולים לגרום נזק לאם או לתינוק.
  • לידה קיסרית שאמורה הייתה להתבצע במקום לידה וגינאלית, בגלל גודל העובר, אך לא בוצעה.
  • אי ביצוע של לידת חירום כאשר העובר היה בסכנה
  • חירור דופן הרחם באמצעות פעולת גרידה. האישה עשויה לסבול מדימום חמור שעשוי להסתיים אף במוות.
  • השארת תוכן ההיריון כגון שאריות שלייה ברחם, מה שעשוי להסתיים בהידבקויות ברחם, פגיעה במבנה הרחם ובפריון.

חשוב לזכור כי הצבעה על מקרה זה או אחר שקרה אינה מספקת, ובבית המשפט יש לפעול על פי 3 השלבים להוכחת רשלנות רפואית, על מנת להוכיח כי אכן קרתה רשלנות רפואית בלידה. ל

כלומר, יש להוכיח כי הצוות הרפואי, פעל בניגוד לנורמה הרפואית המקובלת ברפואה וכי רופא סביר, לא היה פועל בשיטה שפעל הרופא שהתרשל בלידה מה שגרם באופן ישיר לנזק ביולדת או בתינוק.

בית המשפט, ישאל שאלות כגון: אם האם או התינוק ניזוקו כך שישנה פגיעה באיכות חייהם? או האם היולדת סובלת מבעיה גופנית או טראומה נפשית שנגרמה לה במהלך הלידה? ועוד.

הקשר הסיבתי – ההוכחה המכרעת לרשלנות בלידה

הנזק שנגרם ליולדת (בהכרח) כתוצאה מרשלנותו של הרופא הוא השלב המכריע ורק כאשר הוא מתקיים, ניתן יהיה לגבש את עילת הרשלנות הרפואית ולהוכיח אותה בביהמ"ש.

לסיכום, על עו"ד לרשלנות רפואית (נזיקין) להביא חוות דעת רפואיות אשר יעידו כי קיים קשר ישיר בין הנזק אשר נגרם ליולדת או לתינוק, לבין התנהגותו הרשלנית של הרופא ואלמלא התנהגות זו, הנזק לא היה נגרם.

 

 

קרדיט PEXELS

 

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.

גן אירועים
בלוג

מה הם הקריטריונים הבולטים לבחירת גן אירועים ?

גני אירועים מהווים מקום מושלם עבור אירועים מסוגים שונים. אין כמו אירוע באוויר הטבעי והפתוח, צמחייה מרהיבה מסביב, מרחב, שמיים זרועי כוכבים הפרושים מעל בשעות החשוכות ועוד. אם אתם רוצים לערוך את האירוע שלכם בגן אירועים, חשוב שתדעו כי כיום ניתן למצוא גני אירועים בכל רחבי הארץ ולכן, כדאי מאוד לחפש גני אירועים מומלצים ולבדוק כל אחד מהם, לפני שתבחרו את גן האירועים המתאים ביותר עבור האירוע שלכם.