קישורים לקידום אתר בגוגל איך עושים את זה?
ויטלי אמן בעץ המייצר בעבודת יד רהיטים ומוצרים שונים לעיצוב הבית. הכל עשוי מעץ גושני טבעי איכותי, כאמור בעבודת יד. ויטלי עובד באזור הצפון ורוצה לפרסם את העבודות שלו כדי להגיע לעוד אנשים. יש לו אתר אינטרנטי בו הוא מציג את העיצובים שלו. הוא מבין שהוא חייב להשיג תנועה אורגני לאתר שלו ולכן הוא נעזר במקדם אתרים שמבצע עבורו מחקר מילות מפתח. במחקר המקדם מגלה שיש לקדם את הביטויים הבאים:
- נגר בחיפה
- אמן בעץ בקריות
- מוצרים מעץ לעיצוב הבית
- שולחן אוכל מעץ מלא
ויטלי רכש דרך המקדם שלו 100 מאמרים מהם יוצאו 200 קישורים מכל מיני אתרים גם לדפים הפנימיים של האתר וגם לעמוד הבית. התכנים פורסמו באתרים העוסקים בעיצוב הבית, עיצוב בעץ, נגרות ועוד… תוך 6 חודשים, ארבעת הביטויים הללו הופיע בעמוד הראשון של גוגל.
זה בעצם המהות של קישורים לקידום אתר בגוגל. למעשה, אפשר לעשות את התהליך הזה, זאת במידה ויש לנו אתר אינטרנט איכותי שעומד בקריטריונים של גוגל על כל תחום כמו למשל בניה ושיפוצים, עיצוב וסטיילינג, תזונה וספורט, חוגים והעשרה לילדים, חנות בגדים, חנות צעצועים, קליניקה לחיות מחמד, טיפולי אסתטיקה לנשים וגברים, חנות פרחים, השקעה בבורסה, יעוץ משכנתא, ביטוחים ועוד.
מה חשוב לבדוק לפני שמבצעים קישורים לקידום אתר בגוגל?
כמו כל תחום, גם התחום של קישורים לקידום אתר בגוגל יכול להיות טריקי ולכן חשוב לשים לב לכמה דברים חשובים.
- קישורים לקידום אתר בגוגל רק דרך אתרים איכותיים ומקצועיים– אין זה אומר שאתם צריכים לפרסם את המאמרים שלכם שמהם הקישורים יוצאים לאתר רק דרך אתרים מוכרים כמו מאקו, וואללה, כלכליסט ו- YNET, אבל בהחלט חשוב שהקישורים יצאו מתוך אתרים שהם לא אתרי ספאם ושהתוכן שלהם יהיה איכותי. קישור שיוצא מתוך מאמר, מדריך, כתבה או פוסט איכותי הוא קישור חזק ולכן כשאתם מתעניינים בשירות קישורים לקידום אתר בגוגל עליכם לוודא כי מדובר בקישורים המבוססים על כתיבה והפצה של מאמרים ולא על קישורים שיצאו מתוך תגובות בפורומים או אתרי ספאם שגוגל ממש לא מעריך ולא מצ‘פר ככה אתרים.
- בדקו מאיפה הקישורים יוצאים. – וודאו שמדובר באתרים שלא כל אחד יכול לפרסם בהם תוכן. מומלץ לבחור במקדם אתרים או חברה מקצועית שהאתרים שלה מבוססים על תשתית ענפה, עשירה ומגוונת. ככל שיגיעו לאתר שלכם יותר קישורים איכותיים מאתרים עם דומיין חזק, ככה הסיכוי שהאתר יקודם באותם ביטויים עולה.
- אורך הטקסט – וודאו שהטקסטים מהם הקישורים יוצאים אל האתר שלכם הם מספיק ארוכים. המטרה היא לספק לגולש ערך מוסף ולכן גוגל מעריך תכנים ארוכים, מהם הגולש יכול ללמוד משהו.
- תחום רלוונטי – מדובר בקריטריון שקצת פחות חשוב בהשוואה לקריטריונים האחרים, ועדיין מומלץ לפרסם את התכנים מהם הקישורים יוצאים באתרים רלוונטיים. כלומר, תחום מאותה משפחה של האתר שלכם. אם נמשיך עם הדוגמא של ויטלי האמן נבין שממש לא מומלץ לפרסם את המאמרים שלו באצר העוסק ברכבים או ביטוחים.
- אחסונים שונים – עדיף לפזר את התכנים שלכם על כמה אחסונים ולא לבחור רק באתרים שמאוחסנים על אותו שרת.
- כמות קישורים מעמוד – חשוב לבדוק שלא יוצאים יותר משני קישורים לאתר שלכם מעמוד תוכן אחד.
- היקף ואסטרטגיית תוכן– מאוד מומלץ לתכנן את הנושאים שאתם רוצים לפרסם דרכם את התכנים מראש, לבנות סוג של אסטרטגיית תוכן לאורך זמן ולבחור בבעל מקצוע או חברה שיכולים לספק לכם מענה לאסטרטגיה הזו. כלומר, שיש להם מספיק אתרים ומספיק מקום לפרסם את הקישורים הללו.
- גיוון – גיוון הוא אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של קישורים לקידום אתר בגוגל. מומלץ מאוד לגוון בין שירות בניית קישורים או קניית קישורים דרך חברה, כלומר לבחור כמה חברות ולא ללכת רק על חברה אחת, במיוחד אם מדובר בכמות גדולה של קישורים לאורך זמן.
כמה עולה לבנות קישורים לקידום אתר בגוגל?
תוך כמה זמן מפורסמים הקישורים
בממוצע בין 7-14 ימי עבודה, תלוי בחברה שבחרתם ובנהלים שלה.
תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות בקידום?
ובכן, זה מאוד תלוי בכמות המאמרים והקישורים שיוצאים מאתרים, זה תלוי גם מאיזה אתרים הקישורים יוצאים וגם ברמת התחרות של התחום של האתר. בתחומים תחרותיים לוקח בין 6-15 חודשים לראות תוצאות ובתחומים פחות תחרותיים לוקח בין 3-8 חודשים לראות תוצאות. אם תלכו על פרסום כתבה ממומנת ב- YNET , מאקו או וואלה, סביר להניח שתראו תוצאות טובות לאחר זמן קצר