כל מה שמעניין

notebook-4156348_640.jpg

קישורים לקידום אורגני בגוגל ✔ קישורים ב- 450+ אתרים!

בניית פרופיל קישורים לקידום אורגני בגוגל

כל שמתעסק קצת באינטרנט, בשיווק ופרסום בדיגיטלי ודאי שמע את המושג קידום אורגני או SEO. כדי שתוכלו להבין בצורה יסודית מה זה אומר קישורים לקידום אורגני בגוגל, לפני כן חשוב להבין קודם כל את הסיס של קידום אורגני. בעיקרון מדובר בתוצאות החיפוש הטבעיות, האורגניות שמופיעות בעמודי החיפוש כשהגולשים מחפשים ביטוי, מילה, משפט, שאלה או כל דבר אחר. המטרה של כל בעל אתר היא אחת: להביא את האתר שלו למקומות הראשונים בביטויים הרלוונטיים לחיפושים של קהל יעד באופן טבעי כדי שגוגל ”יחבב“ את האתר שלו וכך בעצם האתר יקבל כמה שיותר חשיפה. איך עושים את זה? יש המון דרכים. אבל אחד מהן ובעצם אחת החשובות היא קישורים לקידום אורגני בגוגל.

לפי מה גוגל עובד?

גוגל פועל על בסיס אלגוריתם חכם שכל הזמן הופך להיות יותר ויותר משוכלל. ממש כמו רובוט שמתכנתים אותו. הרובוט הזה יודע לעבוד לפי כל מיני קריטריונים שגוגל קבע מראש והוא בעצם סורק את כל העמודים שיש ברשת האינטרנט בצורה אוטומטית. מה הוא בודק?. המון דברים. הוא בודק

  1. רלוונטיות
  2. קצב הוספת הקישורים לעמוד מסוים
  3. ספאם
  4. קישורים דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק או יוטיוב למשל
  5. קישורים מאתרים לאתרים
  6. הרובוט גם אמור לבדוק את הטקסט שכתוב עליו את הקישור חייב להוות סוג של עוגן לקישור עצמו
  7. כמה זמן המשתמש נמצא בדף
  8. תוך כמה זמן הדף נטען
  9. האם הדפים מותאמים למובייל
  10. ועוד…

יש קריטריונים שמזכים את האתר שלנו בנקודות זכות, כלומר דוחפים אותו קדימה, ויש קריטריונים שמענישים את האתר שלנו כלומר, מענישים אותו אחורה. למשל, אם האתר שלנו מותאם למובייל לפי הקריטריונים של גוגל, זה בא לטובתנו אבל אם יש באתר שלנו תוכן משוכפל מאתר אחר, זה בא לרעתנו.

קישורים לקידום אורגני בגוגל מה הכוונה במושג רלוונטיות?

איך משיגים קישורים איכותיים לקידום אורגני בגוגל

גוגל רואה כל קישור כהמלצה. כלומר, זה ממש כמו שאתם הלכת לחבר שלכם שאתם סומכים על הדעה שלו ושאלתם אותה לגבי המלצה לחנות פרחים קרובה כדי להזמין זר לחברה שלכם. ראיתם בהמלצה המלצה איכותית ולכן הלכתם לאותה חנות. העניין הוא שלגוגל אין חברים ולכן הוא עושה שימוש בקישורים. הוא בודק כל הזמן עד כמה הקישורים שמעבירים את הגולשים מעמוד אחד לשני הם אמינים. איך הוא עושה את זה? הנה דוגמא. נניח שאתם מחפשים בגוגל: ”חנות פרחים בתל אביב“. קיבלתם תוצאות רבות שביניהם יש מאמר על איך לבחור את הזר המושלם לבת הזוג? נכנסתם לפוסט הזה והתחלתם לקרוא אותו. מתוך המאמר היה קישור שהוביל לאתר המוכר פרחים בעיר תל אביב. נכנסתם לקישור ומשם הזמנתם את הזר. גוגל רואה בקישור הזה המלצה סופר רלוונטית מתוך האתר שקשור כמובן לנושא שחיפשתם. ככה זה עובד בכל תחום.

קישורים לקידום אורגני בגוגל מדוע זה כל כך חשוב בתהליך הקידום?

כבר בשנת 1998, עוד הרבה לפני שהאינטרנט הפך לסוג של זירת תקשורת דיגיטלית בלתי נשלטת ומפלצתית כמו שהיא היום,  האלגוריתם של גוגל היה מאוד ראשוני. כל מה שהוא בדק זה עד כמה עמוד מסוים  נחשב לעמוד חשוב. ממש כמו שאנחנו מודדים אנשים חשובים לפי רמת ההשפעה והפרסום שלהם, ככה גוגל עשה. איך גוגל בדק את זה? שוב לפי כמות ואיכות הקישורים שיש בין עמוד אחד לעמוד אחר.  למעשה, גוגל יצר לעצמו ציון עבור כל העמודים שקיימים ברשת האינטרנט. ככה הוא הבין איזה עמוד חדש ואיזה עמוד יותר ותיק.  גוגל הבין כי ברגע שיש כמות קישורים שמובילים לאותו אתר אחד ספציפי, האתר הזה מזוכה בנקודות קידום כי זה בעצם מעיד שהאתר הזה יותר איכותי.

איך עובד בכלל כל הנושא של קישורים לקידום אורגני בגוגל?

קניית קישורים לקידום האתר

האמת היא שמדובר באחד הדברים היותר מורכבים. מאוד קל לייצר קישור אבל פחות קל להבין איך המנגנון הזה עובד. למעשה, היום נכון לשנת 2021 יש מאות דרכים לייצר קישורים עבור האתר שלנו, חלקם יותר איכותיים חלקם פחות. למעשה, מה שאנחנו צריכים לעשות כדי שהאתר שלנו יקודם בגוגל חוץ מאשר שהוא יותאם לכל הקריטריונים שגוגל קבעה הוא בעצם לוודא שאתרים אחרים יקשרו לאתר שלנו. העניין הוא שיש כאן קאצ‘. גוגל מצפה שהקישורים שמגיעים לאתר שלנו יגיעו אליו בצורה טבעית, לכן זה נקרא גם קידום אורגני ולא קידום ממומן. העניין הוא שזה לא באמת קורה. היום יש אינספור סוכנויות, חברות ומקדמי אתרים שמחזיקים בתשתית אתרים ענפה ודואגים למכור קישורים שכביכול אמורים להיות קישורים אורגניים. אז מה גוגל כן אוהב?

גוגל אוהב קישורים מאתרים איכותיים. מה גוגל לא אוהב? קישורים שמגיעים מאתרי ספאם או אתרים פקטיביים סתם בשביל שכאילו יהיה קישור.

מהן הדרכים להשגת קישורים לקידום אורגני בגוגל?

כאמור יש כל מיני דרכים לעשות את זה אבל הנה כמה דרכים מרכזיות להשיג קישורים לקידום אורגני בגוגל:

  1. קבוצות בפייסבוק – כידוע פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה והגדולה ביותר בעולם. יש בה אינספור גולשים שמתעניינים בהמון תחומים. דרך קבוצות העוסקות בהחלפה וקניה של קישורים, אפשר להשיג קישורים רלונטיים לקידום אורגני. דרך הקבוצות הללו אנחנו יכולים ליצור קשר עם בעלי אתרים או מקדמי אתרים ובעצם להבין מה אני יכול לתת ובתמורה למה אני מקבל.
  2. יחסי ציבור – עוד דרך מעולה להשיג קישורים היא בעזרת כתבות שיווקיות או כתבות של מומחים.
  3. מאמרים תוכן ופוסטים בבלוגים – אחת הדרכים הטובות ביותר להוציא קישורים לאתר שלנו היא דרך פוסטים אורחים באתרים רלוונטיים. על חלק מהמאמרים תצטרכו לשלם ועל חלקם תוכלו פשוט להרוויח קישור בתמורה לתוכן מעולה. לפעמים אפשר גם להחליף מאמרים וזה כבר ממש תלוי עם מי אתם עושים משא ומתן.

קישורים לקידום אורגני בגוגל בחינם או בתשלום?

כמה עולה לבנות פרופיל קישורים איכותי לקידום האתר באינטרנט

זה מאוד תלוי בתקציב וביכולות שלכם. אם אתם צריכים מסה גדולה של קישורים, כנראה שלא תצליחו להשיג כל כך הרבה קישורים בחינם ותצטרכו גם לשלם עליהם. אם למשל אתם רוצים לפרסם כתבה ממומנת באתר נחשב, שוב תצטרכו לשלם על זה כסף, אלא אם כן יש לכם קשרים עם מערכת כלשהיא. לעומת זאת, אם יש לכם חברת קידום שמקדמת את האתר שלכם, היא אמורה לדאוג לכם לכמות מסוימת של קישורים בחודש. בקיצור זה מאוד תלוי מה אתם צריכים ואיך. במידה ומדובר בקישורים שמגיעים לאתר שלכם דרך אתרים איכותיים, אתרים מקצועיים עם רמת סמכותיות גבוהה, בגדול אין כל סיבה שלא לרכוש מהם קישורים רק כן חשוב לוודא את זה כמו שצריך.

טיפים חשובים לקישורים לקידום אורגנים בגוגל

  1. פורומים – פלטפורמה חזקה ומוכרת בה אנשים רבים עושים בה שימוש. אמנם לא מדובר בתוכן שאנשים באמת קוראים אותו אבל גוגל כן נותן לקישורים שמגיעים מפורומים סוג של העדפה.
  2. תוכן איכותי המעניק לגולש ערך מוסף – מאוד מומלץ לשלב כמה שיותר מדריכים, מידע שמספק לגולש ערך מוסף, טיפים ועוד תוכן שיהיה כמה שיותר רלוונטי עבור הגולש.
  3. הפיצו את הפוסטים שלכם ברשתות חברתיות וקשרו מהם לאתר שלכם.

לסיכום, בניית קישורים היא ללא ספק אחד הדברים הכי חשובים בקידום אתרים אורגני וכדאי להשקיע בזה זמן, מחשבה וגם מאמץ. חשוב לזכור שמדובר בסוג של השקעה לטווח הקצר ולטווח הארוך. כלומר אנחנו משקיעים בסוג של נכס שישרת אותנו לאורך זמן.  דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שגוגל משנה כל הזמן את האלגוריתם שלו שהופך יותר ויותר מתוחכם ולכן חשוב לעשות את העדכונים האלה גם בעצמנו ולקדם את האתר לפיהם.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.

גן אירועים
בלוג

מה הם הקריטריונים הבולטים לבחירת גן אירועים ?

גני אירועים מהווים מקום מושלם עבור אירועים מסוגים שונים. אין כמו אירוע באוויר הטבעי והפתוח, צמחייה מרהיבה מסביב, מרחב, שמיים זרועי כוכבים הפרושים מעל בשעות החשוכות ועוד. אם אתם רוצים לערוך את האירוע שלכם בגן אירועים, חשוב שתדעו כי כיום ניתן למצוא גני אירועים בכל רחבי הארץ ולכן, כדאי מאוד לחפש גני אירועים מומלצים ולבדוק כל אחד מהם, לפני שתבחרו את גן האירועים המתאים ביותר עבור האירוע שלכם.