כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

מי צריך רישיון עסק?

חוק רישוי עסקים התשכ"ח 1986 הוא אחד מהחוקים החשובים ביותר לאזרחי המדינה. המטרה שלו היא להביא למימוש המטרות הבאות: הבטחת איכות נאותה של הסביבה לרבות מניעה של מפגעים ומטרדים, מניעה של סכנות לשלום הציבור, הבטחה מפני שוד והתפרצות, בטיחות של הנמצאים במקום העסק או בסביבתו, מניעת סכנות וכן הדבקות של מחלות בעלי חיים ומניעת זיהום ממקורות מים בחומרי הדברה, בדשנים ובתרופות. אם אתם תוהים מי צריך רישיון עסק וכיצד מקבלים את הרישיון המדובר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר המדובר.

חוק רישוי עסקים- במה מדובר?

רישיון עסק הוא למעשה היתר של רשות מוסמכת אשר ניתן לנהל עסק בכפוף לתנאים אשר הרשות קבעה. סוג העסקים הטעונים רישיון ותנאי רישיון אינם זהים במדינות השונות. עסק אשר הפר את תנאי הרישיון עלול להיסגר והבעלים שלו יחויבו בקנס. לרוב רישיון עסק ניתן רק לעסק אשר נרדם כדין וכן עמד בסדרת דרישות שונות אשר נקבעו בהתאם לסוג העסק, מספר המועסקים בעסק ועוד. חוק רישוי עסקים התשכ"ח 1968 קובע איזה עסקים חייבים ברישיון עסק בכדי לפעול. רישיון עסק בא למעשה להבטיח כי ננקטו כל האמצעים וכן הסידורים המתאימים להפעלה התקינה של העסק. מטרת החובה בקבלת רישיון עסק בהתאם לחוק היא בין היתר לשמור על הבריאות של הציבור, על הביטחון של הציבור ועל איכות החיים של האזרחים. הרישיון המדובר בא להבטיח כי נעשו כל הסידורים והאמצעים המתאימים לצורך הפעלה תקינה של העסק, על פי מטרות החוק לטובת הציבור הרחב וכן בעל העסק.

איזה עסקים חייבים ברישוי עסקים?

חשוב לדעת כי עסקים אשר חייבים רישיון עסק מופיעים בצו רישוי עסקים תשע"ג 2013. ניתן לחלק את העסקים הללו לעשר קבוצות עיקריות והם: בריאות, רוקחות וקוסמטיקה, דלק ואנרגיה, חקלאות ובעלי חיים, מזון, מים ופסולת, מסחר ושונות, עינוג ציבורי, נופש וספורט, רכב ותחבורה, שירותי שמירה ואבטחה, נשק ותחמושת, תעשייה מלאכה, כימיה ומחצבים. קבלה או שינוי של רישיון עסקים מתרחשים בעת הקמת עסק חדש או בעת שינוי המבנה של עסק קיים. פתיחה של עסק חדש מאחד התחומים המדוברים מחייבת את בעלי העסק לעמוד בכל התנאים הקודמים להקמתו וזאת בהתאם לסוג ואופי העסק לפי המוגדר בצו בכדי לקבל רישיון. חשוב לדעת כי כל עסק שיש לו רישיון ועובר שינויים בבעלות או במבנה חייב להגיש שוב בקשה לרישיון עסק.

סוגים של רישיונות עסק

ניתן למצוא סוגים שונים של רישיונות עסק שהם: רישיון עסק לצמיתות שהוא רישיון אשר נכנס לתוקף מיום הוצאתו וכל עוד רשות הרישוי לא ביטלה אותו, היתר זמני שהוא היתר לפעול בעסק שצריך לקבך רישוי בעתיד לתקופה שלא תעלה על שנה אחת, רישיון זמני שהוא רישיון עסק לזמן מוגבל ותוקף הרישיון הוא פחות משנה. במסגרת תהליך הרישוי לא פעם העסק יידרש להקדים ולהוציא רישיונות או היתרים נוספים על פי חוקים שונים וזאת כתנאי לקבלת רישיון עסק.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.