כל מה שמעניין

מורה פרטי למתמטיקה ברמלה

"תן לאדם דג הוא ישבע ליום אחד, למד אותו לדוג הוא ישבע כל חייו" .

הורים רבים מבינים כי שנות הלימודים בתיכון הן מקפצה לחיים . כל הורה ירצה  לתת לילדו את ההזדמנויות הטובות ביותר לרכוש מיומנויות לחיים טובים ולפרנסה מתגמלת . הורים כיום מבינים שאם הילד שלהם ישאף למצוינות בשנות התיכון קיים סיכוי גבוה כי המיומנויות שירכוש יאפשרו לו לשאוף לאתגרים ומצוינות גם בהמשך.

כרטיס הכניסה להצלחה מתחילה ב 5 יחידות בבגרות במתמטיקה.

למה כדאי ללמוד 5 יח"ל במתמטיקה ברמלה?

העולם מתקדם בצעדי ענק לעבר תעשיות הייטק . כל המחקרים והתחזיות של המומחים בארץ ובעולם  צופים כי העתיד הוא במערכות מחשוב מתקדמות וברובוטים.המחקרים מעידים ששוק העבודה יצטמצם וכי בעתיד יעבדו וישתכרו רק מי שיידעו לשלוט ולתכנת את מערכות המחשוב האלה. מקצועות רבים ייעלמו מהעולם ויכולת ההשתכרות תרד.

לימוד 5 יח"ל במתמטיקה הוא תנאי בסיסי להשתלבות מקצועית בתעשיות ההייטק. גם יחידות הסייבר היוקרתיות בצבא שמאתרים מועמדים כבר בתקופת התיכון מגדירים תנאי סף לאיתור  תלמידים והתנאי הוא הלומדים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה.

עפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסיימי 5 יח"ל במתמטיקה מרוויחים שכר גבוה יותר מחבריהם שלא למדו מתמטיקה ברמת 5 יח"ל .

לימוד 5 יח"ל במתמטיקה הוא כרטיס כניסה בטוח לאוניברסיטאות בתחומים  יוקרתיים כמו הנדסת תוכנה, רפואה וכו…

 

הבנו, 5 יח"ל זה העתיד הילדים לומדים בביה"ס , למה צריך לתגבר את הילד במורה פרטי?

לימודים של 5 יח"ל במתמטיקה הם אתגר . קיים הבדל רב בין למידה של מתמטיקה ברמת 4 יח"ל ל 5 יח"ל .

לימוד מתמטיקה ברמת 4 יח"ל מתבססת ברובה על תרגול קבוע לעומת למידה של  מתמטיקה ברמת 5 יח"ל מתבססת על מחשבה ברמה גבוהה וחשיבה יצירתית . בלימוד בבית הספר יש מגבלות: מספר שעות קבוע, כמות תלמידים גדולה שאינה מאפשרת למורה להתאים את תוכנית הלימודים לתלמיד , תוכניות לימוד קבועות הנקבעות ע"י משרד החינוך והצוות המנהל , קבוצות תלמידים הטרוגניות ברמות שונות. כאמור, לא באמת ניתן להתאים את תוכנית הלימוד לתלמיד באופן אישי . לכל תלמיד קצב אישי, אופן למידה ויכולות שונות. מורה פרטי למתמטיקה ברמת 5 יח"ל ברמלה שמכיר את החומר ומכיר את התלמיד יוכל להתאים את תוכנית הלימודים לתלמיד, ליכולות שלו ולקצב הלמידה שלו.

 

 

איך בוחרים מורה פרטי למתמטיקה ברמת 5 יח"ל ברמלה?

שוק המורים הפרטיים הוא שוק פרוץ כיוון שלא קיים פיקוח , חקיקה או סטנדרטים קבועים לגבי קריטריונים מי רשאי ללמד תלמידים. בשוק המורים הפרטיים במתמטיקה ברמלה אפשר למצוא מורים מיומנים בעלי שנות ניסיון רבות , חלקם החליטו לפנות להוראה בשוק הפרטי בלבד וחלקם מלמדים גם  בבתי ספר בשעות הבוקר.  בנוסף למורים מוסמכים ניתן למצוא גם סטודנטים או אפילו תלמידי תיכון בכיתות גבוהות שמלמדים תלמידי מכיתות נמוכות יותר כהשלמת הכנסה.

אז מה עדיף? מורה מנוסה או סטודנט צעיר? לכל אחד מהצדדים יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד למורה מנוסה יש שעות הוראה רבות המקנות לו באופן ברור ניסיון הוראה , מורה מנוסה פגש הרבה סוגים של תלמידים וסביר שיידע לאבחן במהירות רבה את סוג הלומד ולהתאים לו את שיטת הלימוד המתאימה לו ביותר. בנוסף לכך , מורים מנוסים עורכים השתלמויות ולכן הם בקיאים בתוכניות הלימוד המשתנות בדרכי ההיבחנות ויוכלו לכוון את התלמיד ללמידה ממוקדת להצלחה במבחן. למרות הניסיון הרב ,לעיתים, מורים ותיקים "מקובעים" בשיטות למידה קבועות שהתרגלו ללמד בהן, מורים שעובדים גם במערכת החינוך ומלמדים שיעורים פרטיים כתוספת עמוסים לרוב במטלות וייתכן שיהיו להם פחות אנרגיות והתלהבות לקדם את התלמידים . גם לשיקול לשכור סטודנט כמורה מורה פרטי במתמטיקה יש יתרונות וחסרונות. מחד, לסטודנט אין ניסיון בהוראה והוא פחות בקיא בתוכניות הלימוד והצרכים המשתנים במערכת החינוך מאידך, הוא צעיר וכיום המידע זמין והוא בעצמו עד לא מזמן היה תלמיד בבית הספר ולכן מכיר את חוזקות המערכת ואת חולשותיה. לצעירים לעיתים, יהיו אנרגיות גבוהות ,נקודות מבט שונות וגמישות מחשבתית שיכולה לסייע בדרך ההוראה ולקדם את התלמיד.

אז לא משנה מה שתבחרו -מורה פרטי במתמטיקה, צעיר, מבוגר, מנוסה או פחות ,הכי חשוב שהנער או הנערה יתחברו למורה, שיבינו את החומר הנלמד ושהמורה יוביל אותם להצלחה .

אילו תכנים צריך לכלול שיעור פרטי במתמטיקה ברמת 5 יח"ל?

בשל אופי מבחן הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות יש לחלק את השיעורים באופן שיוביל את התלמיד להצלחה. פרט ללימוד הטכני יש לכוון את התלמידים לחשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. אופי השאלות במבחן 5 יחידות הן כאלה שדורשות מהתלמיד לא רק פתרון וידע טכני של פתרון הבעיה אלא גם יכולת פתרון התרגילים בצורות שונות. מבחן 5 יח"ל במתמטיקה בנוי באופן כזה שלכל שאלה יש חלק טכני ראשוני בחלק הזה הבעיות דומות לבגרות של 4 יח"ל .בסעיפים הבאים קיימת תוספת של מחשבה יצירתית לפתרון הבעיה. על המורה המלמד את התלמיד כהכנה למבחן בגרות במתמטיקה ברמת 5 יח"ל להכין את התלמיד לשני השלבים. את החלק הראשון הטכני קל באופן יחסי ללמד את התלמיד . המורה ילמד את התלמיד את החומר ולאחר מכן יתרגל עם התלמיד על תרגולים רבים ככל שניתן. החלק השני והמאתגר של הבעיות הוא  החלק של החשיבה היצירתית  והוא החלק שבגינו רבים מהתלמידים פורשים מלימוד 5 יח"ל .

מורה פרטי למתמטיקה ברמלה

כאן נכנסת המומחיות של המורה . מורה פרטי, יצירתי יצליח להבין כיצד התלמיד חושב ויוביל אותו לפתרונות מחשבתיים שיאפשרו לו להתמודד עם השאלות במבחן. החלק האחרון אך כנראה החשוב ביותר הוא היכולת של המורה הפרטי להחדיר מוטיבציה אצל התלמיד, לשמש לו כמלווה באתגרים , לדחוף אותו למצוינות ולעזור לו לרכוש כלים יעילים להתמודדות עם הלחץ והמשימות .

תלמיד הוא לא תוכנה שמזינים אליה נתונים ומתקבלת תוצאה. הוא אדם עם יכולות, רצונות, קשיים ומטרות.  ולכן לא משנה מהו הניסיון של המורה ואיזו שיטת לימוד היא הטובה ביותר מה שמשנה זה שהשיטה עובדת . שהמכלול של הידע, המקצועיות, המסירות והקשר של המורה והתלמיד יובילו את התלמיד להצלחה.

 

אם התלמיד נכשל ב 5 יח"ל ומעדיף לרדת ל4 יח"ל ולקבל ציונים טובים, האם זה לא עדיף?

ראשית, כדאי לדעת כי ציון נמוך בבגרות במתמטיקה ב5 יחידות עדיפה על ציון גבוה ב4 יחידות . שיטת הניקוד של תעודת הבגרות הוא כזה שנקודות הבונוס שמקבלים על היבחנות ב5 יח"ל היא גבוהה יותר ולכן שווה לנסות ולהתאמץ .

תלמידים הם בני נוער ובשנים האלה , למרות שהלימודים תופסים חלק נכבד מחייהם, בני הנוער רוצים גם דברים אחרים ולא לבלות את מרבית זמנם בפתרון תרגילים במתמטיקה. ההורים מבינים את החשיבות של ההשקעה בשלב זה של החיים להמשך ההצלחה של הילדים , לעיתים ההורים והילדים אינם רואים עין בעין את הדברים.

כדי לא לקלקל את היחסים על בני הנוער ובכל זאת להובילם להצלחה. כדאי לסכם עם הנער על מספר התחלתי של שיעורים אצל מורה פרטי במתמטיקה ברמלה המתמחה בהגשה לבגרות 5 יח"ל. המורה במקצועיות שלו יוכל לתת מידע להורים ולתלמיד ,אחרי מספר שיעורים ,האם המאמץ של התלמיד ישתלם והאם כדאי להמשיך ולהשקיע את המאמצים של התלמיד ואת המשאבים הכלכליים של ההורים .

באיזה מורה שתבחרו העיקר שיהיה הרבה בהצלחה.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.

גן אירועים
בלוג

מה הם הקריטריונים הבולטים לבחירת גן אירועים ?

גני אירועים מהווים מקום מושלם עבור אירועים מסוגים שונים. אין כמו אירוע באוויר הטבעי והפתוח, צמחייה מרהיבה מסביב, מרחב, שמיים זרועי כוכבים הפרושים מעל בשעות החשוכות ועוד. אם אתם רוצים לערוך את האירוע שלכם בגן אירועים, חשוב שתדעו כי כיום ניתן למצוא גני אירועים בכל רחבי הארץ ולכן, כדאי מאוד לחפש גני אירועים מומלצים ולבדוק כל אחד מהם, לפני שתבחרו את גן האירועים המתאים ביותר עבור האירוע שלכם.