כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

מהם פרטי עוסק מורשה ומה ניתן לעשות איתם?

כל עוסק מורשה בישראל מחזיק במספר פרטים כלליים אודותיו ואודות פעילותו ופרטים אלה יכולים להיות חשופים לאנשים אחרים. מי יכול לראות פרטי עוסק מורשה של אדם אחר וכיצד, ומדוע אנשים מעוניינים לראות פרטי עוסקים מורשים? על כך ועוד בכתבה שלפניך. 

מהם פרטי עוסק מורשה? 

לכל עוסק מורשה בישראל יש סטטוס מול רשויות המס ולאנשים שונים יכולה להיות גישה לפרטים אלו במידת הצורך. פרטי עוסק מורשה אותם ניתן לקבל על כל עסק בארץ הם פרטיו המלאים של העסק – שם העסק, כתובתו, מי ממונה עליו מבחינה אזורית מבחינת רשויות המס וכמובן מצב פעילותו – האם העסק מוקפא או מתפקד. כמו כן, ניתן לראות האם העסק הוא אכן עוסק מורשה או למעשה עוסק פטור ויש לכך משמעויות רבות כאשר בודקים פרטי עוסק מורשה מבחינת החזרי מע"מ והיכולת לספק חשבוניות מס. 

מהן חובותיו של העוסק המורשה? 

כל עוסק מורשה בישראל מחויב על פי חוק לעמוד בכללים מסוימים, כאשר הכללים העיקריים בהם הוא צריך לעמוד נוגעים לדיווח לרשויות המס. עם זאת, לא רק חובת הדיווח מוטלת על העוסק המורשה, הוא חייב גם בניהול ספרי החשבונות, בהנפקת חשבוניות וקבלות ויש לו גם זכויות שעומדות לרשותו, בין היתר בדבר החזר עבור הוצאותיו והחזרי מס. כדאי לדעת כי רבים מהלקוחות והספקים יבררו האם פרטי עוסק מורשה רשומים כראוי, הדבר יכול להיות משמעותי לאלה המעוניינים לעבוד עם עסק שרשום באופן מסודר.

מתי מבקשים למצוא פרטי עוסק מורשה?

יש מקרים בהם אין לצרכנים או לספקים וללקוחות כל רצון לדעת האם העסק שעומד מולם הוא עוסק פטור או מורשה, ולכן הם לא יבקשו לברר פרטי עוסק מורשה בשום מקום. עם זאת, ישנם מקרים בהם הבירור אכן יעשה, במיוחד כאשר מבצעים מול אותו עסק רכישות ויש צורך בקבלת חשבונית מס שתאפשר בשלב מאוחר יותר קבלת זיכויים שונים. למשל, אם בעל עסק מעוניין לרכוש מכונה שעולה כמה עשרות אלפי שקלים, והוא מעוניין לקבל עבור התשלום החזר מע"מ, עליו להגיש חשבונית מס מוכרת ומקובלת על ידי רשויות המס. אמנם זה לא נעים לשמוע, אך ישנם מצבים בהם בעלי עסקים גם מזייפים חשבוניות כאלה, והאחריות לוודא שאכן מדובר על עסק לגיטימי ועל חשבוניות מס תקינות היא על הלקוח עצמו. כמובן שהאחריות היא גם על בית העסק, אך בבואו של לקוח לקבל החזר מס, לא יוכל להלין אלא על עצמו אם החשבונית לא תתקבל על הרשויות.

היכן אפשר לקבל פרטי עוסק מורשה? 

כיום כל אדם שמעוניין לקבל פרטים של עוסק מורשה בישראל יכול לעשות זאת בחינם באתר רשות המיסים. כדי לקבל את הפרטים אודות העסק יש למלא את מספר תיק הניכויים של העסק או מספק התיק שלו ולאחר מכן מתקבלים הפרטים המלאים. השירות כולו נגיש ונוח באתר רשות המיסים וכל אחד ואחת יכולים להגיש בקשה כדי לקבל פרטים על כל עסק. כמו כן, ניתן לעשות זאת באמצעות אתרי אינטרנט שזוהי מטרתם – לסייע לקבל מידע אודות עסקים, ולסייע לעסקים להתנהל בזירה העסקית של היום.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.