כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

מהו הזמן הכי טוב לפתוח תוכנית חיסכון?

תוכניות חיסכון מאפשרות לחסוך בסיכון נמוך כסף עבור יום גשום או השגת אבן דרך פיננסית. מכיוון שתוכניות חיסכון נושאות ריבית, היתרה שלכם גדלה בקצב מהיר יותר בהשוואה לחשבון עו"ש, שלא לדבר על מזומנים המוחזקים מתחת למזרון.

פתיחת תוכנית חיסכון בסיסית היא תהליך פשוט – אתם יכולים לפתוח חשבון חדש תוך דקות ספורות – אבל לא תמיד ברור מתי הזמן הנכון לעשות את זה. אם אתם תוהים אם יש זמן "טוב" לפתוח תוכנית חיסכון, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

 

מתי לפתוח תוכנית חיסכון?

בזכות הבטיחות והביטחון שהן מספקות, תוכניות חיסכון עוזרות לאנשים ולמשפחות לעמוד ביעדים פיננסיים קצרי וארוכי טווח. מעבר לזה, ישנן גם מספר סיבות ספציפיות לפתוח תוכנית חדשה.

 

אם אין לכם אף תוכנית

אם אתם לא מחזיקים בשום חשבון חיסכון (ואתם מעל גיל 18), הזמן הטוב ביותר לפתוח חיסכון חדש הוא עכשיו. ברגע שאתם מנהלים תוכנית חיסכון, באופן אוטומטי חלק מכספכם נעשה פחות זמין עבורכם, מה שמקל על צבירת ממון והשגת מטרות.

 

כאשר יש עליית ריבית

כאשר הריבית עולה (כמו בתקופה האחרונה, וכנראה גם הקרובה – נכון ליוני 2023), פתיחת תוכנית חיסכון עם תשואה גבוהה מאפשרת לכם להשיג תשואות טובות יותר על הפיקדונות שלכם. אם כבר יש לכם תוכנית כזו, לא יזיק לחפש תשואה גבוהה עוד יותר. כאשר הריבית עולה, מקובל שמוסדות פיננסיים בנקאיים וחוץ בנקאיים מציעים ריביות מוגדלות כדי לפתות לקוחות.

 

כאשר יש תנודתיות בשוק

תוכנית חיסכון עם תשואה גבוהה היא אלטרנטיבה אטרקטיבית ליצירת רווח מריבית, כאשר התנודתיות בשוק המניות מוציאה את ההשקעה מחוץ לסובלנות הסיכון שלכם. אתם יכולים להמשיך להרוויח תשואה הגונה על החסכונות שלכם, ולהכניס את הכסף להשקעות במניות ברגע שאתם מרגישים בנוח לגבי השוק.

 

חיסכון עבור ילדים

הורים צריכים לשקול פתיחה של תוכניות חיסכון עבור הילדים שלהם, בשלב מוקדם ככל הניתן. למשל, אפשר להשתמש בכספי המתנות בעת הלידה, הבר/ת מצווה וכו' כדי לפתוח חשבון חיסכון ראשון לילד/ה. מעבר לזה, חשוב ללמד ילדים לבנות הרגלים טובים בכל הנוגע לכסף, על מנת לעזור להם להצליח כלכלית בשלב מאוחר יותר בחיים.

 

הזדמנויות שלא כדאי לפספס

מוסדות פיננסיים מנסים למשוך כמה שיותר חוסכים חדשים, ולכן לעיתים מציעים תמריצים לפתיחת חשבונות. לדוגמה, בנק עשוי להציע בונוס של כמה מאות שקלים, אם תפקידו 10,000 ש"ח בתוך חודש מפתיחת תוכנית החיסכון.

לחלופין, חברת כרטיסי אשראי עשויה להציע תוכנית חיסכון נוחה ומשלמת ישירות בכרטיס, בתקווה להשיג מחזיקי כרטיס חדשים.

במקרים כאלה, מומלץ לקרוא היטב את האותיות הקטנות, על מנת להבין האם אתם זכאים ועד כמה ההצעה משתלמת. כך או כך, כעת אתם מבינים מתי כדאי לפתוח תוכנית חיסכון חדשה. למעשה, סביר להניח שהזמן הנכון הוא עכשיו.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.