כל מה שמעניין

news-5238316_640.jpg

כתבה שיווקית ✔️ פרסום שעובד באמת!

פרסום כתבה שיווקית באתרי תוכן לקידום העסק

אחד המושגים היותר מדוברים ואנו מתעסקים בו כמעט בכל תחום שקיים הוא שיווק. היום, כמעט כל בעל עסק עושה שימוש בשיווק במטרה לפרסם ולחשוף את העסק שלו בצורה טובה ואיכותית. שיווק זו מילה ענקית ויש עשרות אולי אפילו מאות דרכים שבאמצעותן אנו יוכלים לשווק את העסק שלנו החוצה ולהעביר מסרים רלוונטיים. הפעם בחרנו להתמקד דווקא בתוכן שיווקי ולסייע לכם להבין איך באמצעות כתבה שיווקית גם אתם יכולים לשדרג את העסק שלכם ולהעיף אותו קדימה.

כתבה שיווקית מה זה אומר?

לא מדובר בסתם כתבות בהן אנו שותלים מילות מפתח רק בשביל לפרסם כתבה או לנסות לקדם את האתר שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל. מדובר בכתבות איכותיות, מדויקות המשלבות מידע על שירותים, מוצרים ועוד. בדרך כלל הכתבות השיווקיות הללו מפורסמות בפלטפורמות תוכן מובילות המכונות טאבולה או אאוטבריין הנמצאות כמעט בכל אתר ונכנסות תחת קטגוריית ”כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך“. בנוסף, עם השקעה כספית נוספת, ניתן לפרסם כתבה שיווקית גם באתרים מובילים כמו מאקו, וואללה, YNET, כלכליסט ואתרי תוכן מובילים נוספים.

האם כל כתבה היא כתבה שיווקית?

לא. ראשית כל לא כל כתבה מתאימה לפרסום בפלטפורמות שתיארנו לעיל וגם לא כל כתבה תעשה עבורנו את העבודה השיווקית שאנו מחפשים. כתבות בהן יש שימוש בסופרלטיבים וכאלה שאין בהן ערך מוסף לגולש, לרוב לא תורמות לעסק שלנו שוב דבר משום שמראש הן לא אמינות והן גם לא מייצרות המרות שזה בעצם מה שאנחנו רוצים ליצור.

אז איך בכל זאת כותבים ומפרסים כתבה שיווקית?

פרסום כתבות שיווקיות באתרי תוכן בשנת 2021

עולם התוכן הוא עולם מופשט ויחד עם זאת, מי שקצת מבין בו מכיר את החוקים הבסיסיים ביותר שלו.  חשוב מאוד להגדיר קודם כל את סוג התוכן ואת המטרה שלו. כשאנחנו מחליטים לפרסם כתבה שיווקית, בשלב הראשון אנחנו צריכים להציג את הבעיה. רק ככה אנחנו יכולים לספק לגולש שלנו תועלת, יתרון משהו שכביכול ייצא לו מקריאת התוכן. כלומר, עלינו להבין על בסיס מה השירות או המוצר שלנו עומד ואיזו בעיה הוא אמור לספק מענה. זה נכון לגבי כל סוג עסק וכל סוג של שירות. אף פעם לא נרצה בכתבה שיווקית לפרסם את העסק שלנו כאמין, מוצלח, מקצועי ויעיל. תמיד נרצה להבין מה הבעיה איתה הלקוחות שלנו מתמודדים ואילו כלים לנו כעסק יש בכדי לפתור אותה.

כתבה שיווקית מציגה גם את הפתרון

אחרי שהצגנו את הבעיה והסיטואציה נרצה גם לשקף לגולש את הפתרון. כמובן שלא נעשה את זה בתחילת הכתבה, אלא רק בשלבים המאוחרים יותר שלה. זה הזמן להציג את התועלת שהגולש שלנו ישיג במידה והוא יבחר לעשות שימוש במוצר או בשירות שלנו. זה הזמן לשלב בכתבה השיווקית ציטוטים של לקוחות אמיתיים, המלצות מאנשים שהשתמשו במוצר והיו מרוצים ועוד דברים שיכולים לתמוך בטענות שלנו.

הנה דוגמא:

  • הבעיה: נשים עם קריירה מצליחה הופכות אמהות ומתקשות לשלב בין הקריירה לבין היותן אמהות .
  • הפתרון: מתחם חדש בו נשים עצמאיות יכולות להביא איתן את הפעוטות. במקום יש את כל מה שהילד צריך כולל מטפלות, תעסוקה, סדנאות ואופציה לאמהות לעשות הפסקה ולקחת חלק מהיום של הפעוטות.

כתבה שיווקית חייבת להיות אובייקטיבית ככל הניתן

כתבות שיווקיות לקידום אורגני לפרסום באתרים מובילים

כאמור, זה שנכתוב שהשירות שלנו הוא הטוב, המוביל והמוצר ביותר, זה לא ממש יעזור. הגולשים חכמים ולכן הם רוצים להבין לבדם מה הופך את השירות או המוצר שלכם למומלץ, איכותי וכזה שישנה את חייהם מקצה לקצה. אנחנו רוצים לגרום לגולשים שלנו להבין את המסר לבד ולכן הכתבה השיווקית חייבת להיות אובייקטיבית כמה שיותר. זה המקום לספר לגולשים שלכם כיצד השירות שלכם שיפר את חייהם של אנשים רבים ומה זה תרם להם.

אם נמשיך עם הדוגמא שלנו של האמהות, הרי שנציג בפניהן כי עשרות אמהות כבר הצטרפו למיזם, הוא מתפתח לערים ויישובים נוספים בארץ ואפילו בעולם. נספר איך האופציה לצאת לעבודה מבלי לוותר על הרצון העז להישאר קרובה לתינוק שרק נולד פתחה לאותן אמהות דלתות חדשות, העלתה להן את הביטחון והדימוי העצמי וגרמה להן להרגיש בטוחות בעצמן ובעסק שלהן.

הצגת התועלות בכתבה שיווקית זה שם המשחק

לאחר שהצגנו את הבעיה, את הפתרון, את ההמלצות ומה זה נותן, כדאי להדגיש בפני הקוראים או הקוראים שלנו מה היתרונות של השירות או המוצר שאנו כביכול משווקים. זה הזמן להציג האם יש לאותו שירות חלופות בשוק שמציעות פתרונות נוספים לאותה בעיה ולנסות לנטרל את הרצון לבדוק אופציות אחרות, פשוט כי שלנו הוא הטוב ביותר.

אורך מומלץ לכתבה שיווקית

האורך המומלץ לכתבה שיווקית הוא בין 400-600 מילים במקסימום. כתבה ארוכה תגרום לגולשים לנטישה יחסית מהירה או קריאה רשלנית בעוד כתבה קצרה מדי, לא תעביר את המסרים כמו שהיינו רוצים. מצד אחד אנחנו רוצים לספק לגולשים שלנו מידע עם ערך מוסף שיתרום להם, מצד שני אנחנו רוצים שהגולש יישאר לקרוא את הכתבה מההתחלה ועד הסוף?

כתבה שיווקית חייבת להשאיר מקום להשארת פרטים

פרסום כתבה שיווקית ב- YNET לקידום העסק

בסופו של דבר המטרה שלנו היא ליצור התעניינות במוצר או בשירות שלנו ולכן אנחנו רוצים לאפשר לגולשים ליצור איתנו קשר. אחרי שסיפקנו לגולש את כל המידע, זה הזמן להשאיר מקום שיאפשר להניע את הגולש לפעולה. נסו לנסח שורה מושכת שמתמצתת בצורה הכי ממוקדת את כל הכתבה והזמינו את הגולש להשאיר את הפרטים שלו, לטלפן אליכם בקליק, לגלוש לאתר שלכם או אפילו לעבור לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם. מומלץ שלא לקשר מהכתבה לדף נחיתה שם הגולש צריך להשאיר את הפרטים משום שמחקרים מראים ששיטה זו עובדת הרבה פחות. זה השלב שבו הגולשים צריכים את העזרה שלכם והתהליך של יצירת הקשר חייב להיות קל, מהיר ופשוט.

טיפ אחרון לכתבה שיווקית – השקיעו בכותרת מושכת

אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לזכור בניסוח כתבה שיווקית היא הכותרת. לא רק שהיא צריכה להיות מושכת ומעניינת, אלא גם רלוונטית, כלומר ממוקדת לקהלי היעד שלכם. הנה דוגמא לכותרת מושכת ורלוונטית בהתאם לדוגמא שאיתה עבדנו:

זה שאת אמא טריה לא אומר שאת צריכה לוותר על עצמך! אפשר גם להישאר קרובה לבייבי וגם לנהל קריירה

כותרת שגם מראה שהכתבה מיועדות לאמהות טריות שרוצות לשמור על הקריירה שלהן מבלי לוותר על עצמן.

לסיכום, המטרה שלנו בכתבה שיווקית היא מצד אחד לחשוף את העסק שלנו, השירות או המוצר לגולשים רלוונטיים ומצד שני להוביל לאחוזי הקלקה גבוהים – CTR. ככל שאחוזי ההקלקה שלנו יהיו יותר גבוהים, העלות לקליק יורדת. אין ספק כי כתבות שיווקית מעניינות שכתובות בצורה אובייקטיבית, איכותית כזו המעניק לגולש ערך מוסף עושות עבודה מעולה ויכולות להקפיץ כל עסק מכל תחום שהוא.

כדאי לפנות לחברה או כותב תוכן מקצועי המתמחים בכתיבה ופרסום של כתבות שיווקית בהתאם לחוקי וכללי השיווק הדיגיטליים.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.