כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

כיצד נתמודד עם קונפליקטים זוגיים?

המערכת הזוגית, אפילו החזקה ביותר, עשויה להתערער נוכח אתגרים שצצים במרוצת החיים. שינויים אישיים שעוברים בני הזוג, הולדת ילד או להפך – עזיבת הילדים את הקן, בעיות שלא בהכרח קשורות ישירות לפרטנר כמו בעיות בעבודה, קשיים כלכליים, חיכוכים מול המשפחה המורחבת.
ריבים בזוגיות עלולים לגרום לריחוק, כעסים ואפילו להוביל לפרידה ולכן, חשוב ללמוד כיצד להתמודד עם קונפליקטים ולעבוד על תקשורת נכונה להעצמת הקרבה ואיכות חיים זוגית בריאה וטובה.
לפניכם מספר טיפים כיצד להתמודד על קשיים ואתגרים שעשויים לצוץ ולעלות במהלך מערכת יחסים ואיך אפשר לשפר את הקשר:

 

נרגעים לפני שמגיבים

פעמים רבות כל אחד מבני הזוג מתבצר בעמדתו ומתקשה להגיב בקור רוח אלא התגובה נובעת מסערה רגשית והיא יכולה לצאת מפרופורציות ולהעליב את הפרטנר או שתתחרטו על איך שהגבתם באגרסיביות או ללא חשיבה מקדימה.
אם אתם חווים ריבים בזוגיות נסו לעשות זאת תוך שמירה על כבוד הדדי ונסו לנשום רגע לפני שהעניינים מתלהטים ואתם נסחפים ברוח הדברים למקומות לא מכבדים או למחוזות שיהיה קשה לחזור מהם. אפשר לספור בראש עד 3, לנשום עמוק, לחזור על מה שברצונכם להגיד ולערוך מחדש את המחשבה אם נראה לכם שמה שתגידו ייתפס בדרך אחרת מכפי שרציתם.

 

בחנו מה מקור הבעיה

פעמים רבות הריבים ביניכם הם על דברים שצפים מעל פני השטח, כשהכעס האמיתי נובע ממקום אחר. למשל, מישהי שכועסת על בן זוגה שהוא לא מספיק אחראי, תמיד מתעכב ומאחר או לא עומד בלוחות זמנים ויכולה להתפוצץ פתאום על משהו אחר שהוא עשה שלא באמת קשור לאותו דבר מהותי באישיות שמפריע לה. כך שהריב יהיה חסר בסיס וגם אם תגיעו להבנה, הרי שזו לא הבנה שבאמת נגעה בשורש הבעיה.
נסו לשוחח וללבן עניינין כאשר אתם רגועים באווירה תומכת ונעימה. לדבר על מה שבאמת מפריע לכם וכיצד כל אחד מכם יוכל לבצע שינוי כדי שהזוגיות שלכם תהיה טובה יותר, אפילו אם מדובר בפשרות קטנות שכל אחד מכם נדרש לעשות מטעמו.
דעו לבחור את הקרבות שלכם והחליטו על מה באמת שווה להיאבק לעומת דברים מינוריים שאפשר להבליג עליהם או לעבור הלאה.

 

האשמות – בצד

נסו להיות כנים עם הפרטנר, כי אם לא אתו – אז עם מי? אל תשמרו לאורך זמן בבטן, כדי שהכעס לא יבוא לידי ביטוי בפיצוץ שיהיה קשה להשתקם ממנו ודברו על איך שאתם מרגישים מבלי להגיע למקומות של האשמה.
חשבו גם על החלק שלכם במערכת היחסים ואם גם אתם אולי הייתם יכולים להתנהג קצת אחרת או הציעו הצעות קונקרטיות וריאליות לפרטנר בנוגע לדרך שבה הוא יכול להתנהג אחרת על מנת שמערכת היחסים ביניכם תהיה טובה יותר. אם רק תאשימו תפתחו אנטגוניזם מצד הפרטנר ולא תשיגו את המטרה שלכם לזוגיות מאוזנת ובריאה.
נסו לדבר ביחד ללא רגשות שליליים תוך כדי שאתם משחזרים חוויות טובות שהיו לכם ביחד או בחרו לוקיישן ניטראלי לדבר עליו שאינו מצית זיכרונות שליליים או מקום שמשרה אווירה רגועה, עוטפת ונעימה.

 

אל תתמודדו לבד

לא תמיד אפשר לצלוח סכסוכים עמוקים או פערים משמעותיים במערכת היחסים בכוחות עצמכם, ולעיתים מעורבות של איש מקצוע כמו מטפל זוגי, שיכול לראות אתכם מהצד ולקחת אתכם לתהליך אפקטיבי לקרבה מחודשת תעשה הבדל משמעותי ותוכל אף להציל את הקשר הזוגי שלכם.
ערכו תחקיר מקדים ובדקו איזו שיטת ייעוץ תוכל להתאים לכם, כשיש שיטות פרקטיות ומוגדרות בזמנים שמעניקות כלים להתמודדות ולתקשורת יעילה בהם תוכלו להשתמש לאורך החיים המשותפים כל עת שיעלה בכך צורך ממשי.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.