כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

כאבי ברכיים? זו לא גזירת גורל

אם אתם סובלים מכאבים בברכיים, ראשית, חשוב לנו להגיד לכם כי אתם ממש לא היחידים הסובלים מהתופעה. אנחנו מדברים על אירוע רחב היקף ושכיח בקרב חלקים גדולים באוכלוסייה. אמנם, אנחנו עלולים לראות בגוף שלנו את המובן מאליו, הרי כאשר הגוף בריא, בדרך כלל לא נעצור לחשוב על הפלא הזה, המאפשר לנו ללכת ולרקוד, לטייל ולעשות ככל העולה על רוחנו, בלי שום בעיה. אבל, במידה ואנחנו סובלים מכאבים ומסמפטומים לא נעימים בעקבות דלקת בברך או שחיקה של הסחוס, הרי שאז, ברור לנו היטב עד כמה גוף בריא הוא ממש לא משהו מובן מאליו. במאמר הבא נדבר על הפתרונות האפשריים עבור הסובלים מכאבים בברכיים. מה הגורמים לכאבים, איך מאבחנים את הסיבות להופעתם של הכאבים ועוד.

 

כמה מילים על מבנה מפרק הברך

גוף האדם מורכב מעצמות ומפרקים. המפרקים הם אלו המכתיבים את טווח התנועה שלנו והם אלו שבמידה רבה אלו שמסייעים ליציבה של הגוף. כל מפרק בעצם ממוקם על החיבור בין שתי עצמות מרכזיות, במקרה של הברך אנחנו מדברים על עצם הירך ועל השוק. במפרק, בין העצמות, נמצא את הסחוס. זו רקמה צפופה, המונעת חיכוך בין העצמות ויוצרת לנו את הסיכוך שנותן לנו את היכולת לכופף את הברך וליישר אותה בלי לשחוק את העצמות במקום החיבור. בשביל שהברך תצליח לעמוד בזעזועים, עקב הליכה, קפיצה או ריצה, הברך עטופה בשרירים מיוחדים המשמשים בתור בולמי זעזועים ומשפרים גם הם את טווח התנועה של הרגל.

 

למה כואבות הבירכיים בדרך כלל

כאבים בברכיים יכולים להופיע בעקבות כמה סיבות מרכזיות:

  1. בעקבות דלקת המתפתחת עקב מחלה אוטואימונית: יש מקרים בהם הגוף כמו 'תוקף את עצמו', מפתח מחלה שאחד הסימפטומים שלה זו דלקת במפרק.
  2. דלקת המתפתחת בעקבות שימוש בעצימות גבוהה בברך: אלו יכולים להיות מי שסובלים מעודף משקל ומפעילים הרבה עומס על הברך ואלו יכולים להיות ספורטאים אשר התאמנו לאורך זמן בעצימות גבוהה, כמובן גם אנשים מבוגרים נכנסים לסטטיסטיקה ומדווחים על כאבים עזים כתוצאה מהתפתחות של דלקת במקרה הזה.
  3. עקב תאונה: תאונה ופציעה בעקבותיה, יכולה ליצור חלילה קרע במיניסקוס, קרע בגידים או באחד השרירים. כאן אנחנו מדברים על חבלה טראומטית ובדרך כלל, החולה ירגיש בכאב זמן קצר לאחר התאונה.

 

אז מה עושים עכשיו?

ראשית, דעו כי יש בהחלט מה לעשות עם כאבים בברכיים וזו ממש לא גזרת גורל. במרבית המקרים נעדיף להתחיל בטיפול תרופתי המלווה בשינוי תזונה במידת הצורך ובהתאמה של פעילות ספורטיבית בהתאם למצבו של המטופל. אם מדובר על אירוע חמור, ניגש לתהליך של ניתוח החלפת מפרק ברך. כמובן, לא מדובר על ניתוח מסוכן. אם אתם בוחרים באדם הנכון לבצע את הניתוח הרי שאתם בהחלט יכולים להישאר רגועים.

אבל, כמו תמיד, ניתוח החלפת מפרק ברך הוא לא משהו שכל אחד יכול לעשות. הרי אנחנו מדברים על טיפול פולשני, הדורש אבחון מתאים לפני ביצוע הפרוצדורה הרפואית וכמובן, חייב להיות מלווה בתהליך שיקומי ובליווי רפואי, בעת ההחלמה מהניתוח. לכן, חשוב כל כך לבחור באיש מקצוע מתאים לביצוע המלאכה.

 

בכל הנוגע לבריאות שלכם, אין מקום לפשרות

הבריאות שלכם היא יקרת ערך, יותר מכל דבר אחר בעולם. לכן אנחנו כאן כדי לספר לכם כי במקרה הזה, פשוט אין שום מקום לפשרות. ד"ר רמי כורדוש, סגן מנהל המחלקה האורתופדת בבית החולים אסף הרופא, ישמח לעמוד לצידכם בכל עניין. אתם כבר לא צריכים לסבול מכאבים, יש מי שישמור עליכם.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.