כל מה שמעניין

building-2762318_1920

חריגות בניה במושבים

 

זה לא נעים לקבל אזהרה על חריגת בנייה, אבל כאשר מדובר על מושבים אנחנו ללא ספק יכולים להבין מדוע מדובר על עולם פרוץ במידת מה. הרי בסופו של יום, לעיתים אפילו בנייה של דבר מה בשוגג עלולה להיחשב בתור חריגת בנייה. מהצד השני, היעדר האכיפה עלול להביא לכך שבעלי קרקעות כאלו ואחרים ינצלו את השטח שברשותם לבנייה שלא עונה על לשון החוק.

מכיוון שמדובר על נושא מורכב ומסובך בו יש לדון בכובד ראש, החלטנו לתת לכם מעט מידע במאמר הבא.

מה נכלל תחת ההגדרה של חריגות בנייה במושבים

חריגות בנייה אלו למעשה פעולות שונות של ניצול קרקע זו או אחרת ללא קבלת אישור לכך. חריגות בנייה במושבים עלולות להתרחש בגלל אחת מהסיבות הבאות:

  • במקרה של שימוש בשטח נוסף ללא היתר:אין זה משנה אם מדובר על הרחבה הנעשית על חשבון השטח של השכן או בשטח הפקר.
  • במקרה של בניית מבנים פיזיים המרחיבים את השטח המיועד לבנייה:זה יכול להיות מחסן הממוקם במקום אסור או פרגולה המונחת באופן זה או אחר, כל אלו עלולים להיחשב במקרים מסוימים כבנייה בשטח בו אסור לבנות.
  • שימוש בשטח למטרות אחרות מהרשומות בטאבו: על פי חוקי מדינת ישראל אי אפשר לבנות אולם אירועים בשטח המיועד לבניית דירות והפוך. מתוקף כך אסור, גם במושבים, להסב את השטח, גם אם הוא בבעלותך, לכל פעילות שלא עונה על ההגדרות של לשון החוק.

האם איפשר לקבל היתר בנייה בדיעבד?

לעיתים, בייחוד במקרים בהם בעלי הנכס מוסיפים אולי מרפסת קטנה ואולי עוד חדר לבית, אנחנו עלולים לראות מקרים של קבלת היתר בנייה בדיעבד. הסיבה לכך היא משום שלכתחילה אולי היו נותנים היתר, אבל משום שהמערכת מורכב ואיטית, נותנים אותה בדיעבד.

האם לכתחילה המסלול הזה מומלץ? כמובן שלא, אבל אם גם אתם נתקלתם בבעיה מהסוג הזה, חשוב להדגיש כי גם למקרה הזה יש פתרון.

חריגות בנייה במרחב הציבורי

הדבר המורכב במושבים לעומת המרחב העירוני הוא שחריגות בנייה במרחב העירוני יכולות להביא לתופעות שליליות במהירות. זאת לעומת המושב בו יש אלו הבונים כאשר הם יכולים ולמעשה מפריעים רק בדיעבד למי שיבוא למושב אחריכם.

אתם צריכים לדעת כי במקרה של חריגת בנייה במרחב הציבורי ניתן לבקש טופס בו יתנו לכם רשימה לתיקונים שצריכים להיעשות בנכס מה שיכול לאפשר לכם לבצע שיפוץ זה או אחר ולהמנע מהליך פלילי.

למה כדאי לכם להיעזר באנשי מקצוע

עליכם להיעזר באנשי מקצוע משום שאינכם בקיאים ואתם גם לא צריכים להיות בקיאים ברזי הבירוקרטייה הישראליים. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אנחנו ב- 'מרובעים' עובדים אתכם ובשבילכם כדי לאפשר לכם להתמודד עם הבירוקרטיה בצורה טובה יותר.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.

גן אירועים
בלוג

מה הם הקריטריונים הבולטים לבחירת גן אירועים ?

גני אירועים מהווים מקום מושלם עבור אירועים מסוגים שונים. אין כמו אירוע באוויר הטבעי והפתוח, צמחייה מרהיבה מסביב, מרחב, שמיים זרועי כוכבים הפרושים מעל בשעות החשוכות ועוד. אם אתם רוצים לערוך את האירוע שלכם בגן אירועים, חשוב שתדעו כי כיום ניתן למצוא גני אירועים בכל רחבי הארץ ולכן, כדאי מאוד לחפש גני אירועים מומלצים ולבדוק כל אחד מהם, לפני שתבחרו את גן האירועים המתאים ביותר עבור האירוע שלכם.