כל מה שמעניין

קרדיט תמונה:  Shutterstock

המסך הגדול אצלך בסלון: איך בונים קולנוע ביתי?

אילו טלוויזיות יש בשטח, ומי תתאים לכם? איך מוודאים שהחדר לא בעייתי מבחינה אקוסטית, ואיך קשור ביטוח דירה? מדריך זה ילמד אתכם איך מקבלים חוויית צפייה מושלמת בבית, בלי להסתבך או לבזבז כסף

אורן הדר

 

לא צריך להיות מומחה גדול כדי להרים חדר קולנוע ביתי אצלכם בסלון: צריך לדעת רק מה לחפש, היכן למקם כל רכיב, במה להשקיע וממה להתעלם. מדריך זה יראה לכם איך בונים חדר קולנוע ביתי בחמישה צעדים פשוטים.

לפני שמתחילים – חשוב לזכור שגנבים מאוד אוהבים מערכות קולנוע ביתי, ושזהו ציוד שרגיש מאוד לנזקי מים, נפילות, ברקים ועוד. ולכן, חשוב לוודא שיש לכם ביטוח דירה מתאים. ביטוח דירה מומלץ יכלול סעיף תכולה שמתאר גם פגעי מזג אוויר וגם גניבה.

 

שלב ראשון: החדר עצמו

תאורה: הסלון הוא המקום הטבעי לחדר הקולנוע הביתי; הוא הגדול ביותר, עשיר בשקעים, וגם ככה יש בו ספות וטלוויזיה. אבל קחו בחשבון שאיכות הצפייה תלויה מאוד בתאורה הסביבתית. ולכן, קריטי למקם את המסך בגבו לחלון, או להשתמש בווילון כהה. גם תאורה חלשה שאינה מאחורי המסך תשפיע על איכות הצפייה בצורה מורגשת. ככלל, כדאי להחשיך את החדר כשצופים; כך תבלוט הניגודיות והתמונה תיראה חדה ועשירה.

אקוסטיקה: החזרי גלי קול יכולים לפגוע בחווית הצפייה; למשל, המוזיקה תישמע מהדהדת וצלילים ייבלעו לכם, ופיצוצים ממש יכאיבו באוזן. מה עושים? מומחים ממליצים קודם כל לעמוד בחדר ולמחוא כף בחוזקה. האם הצליל מהדהד? כדי להתמודד עם כך, אפשר להשתמש בווילונות ובשטיח.

חשמל: לא מומלץ לשים את כל רכיבי מערכת הקולנוע הביתי על אותו מפצל. כדאי לחברם אל שקעים נפרדים, אם אפשר. בנוסף, חשוב לזכור שאלו רכיבים רגישים, שכדאי גם לנתק בעת סופות ברקים או למגן בשקעים נגד קפיצות מתח.

בידורית: הארונית עצמה פחות משפיעה על המסך, אבל בהחלט יכולה לפגוע באיכות שאר רכיבי המערכת: ממירים, רסיברים ורמקולים מתחממים בעת פעולתם. ולכן, קריטי לשים אותם בתוך ארונות עם גב פתוח, שמאפשר אוורור ואינו צמוד לגמרי לקיר.

שלב שני: בוחרים מסך

טכנולוגיה: למסכים בעלי תאורת OLED יש את יחס הניגודיות הטוב ביותר, אך הם רגישים לצריבת מסך – מצב בו צללי תמונה נשארים על המסך אם דלקה זמן רב והציגה משהו ללא תנועה. אפשר לפתור זאת אם מגדירים שומר מסך במערכת ההפעלה. לעומת ה – OLED, מסכי QLED עמידים בצריבה, אך הניגודיות פחות מרשימה. בכל מקרה מומלץ לבחור במסך שתומך בטווח דינמי רחב (HDR). הרזולוציה המומלצת היא 4K; כמעט שאין כיום תכנים תומכי 8K.

גודל: במקום לרוץ ולקנות הכי גדול שהעו"ש מאפשר, ביחרו מסך במידה שלא תעשה לכם בחילה – המסך צריך לתפוס לא יותר מ-40% משדה הראיה שלכם כשיושבים על הספה. איך מחשבים זאת? מכפילים בארבע את גודל המסך באינץ' ולוקחים את הסכום בס"מ כטווח צפייה מינימלי. למשל, אם המרחק בין הספה והטלוויזיה הוא 2 מ', מסך של 65 אינץ' יהיה גדול מדי ויעשה לכם סחרחורת. לעומת זאת, מרחק של 2.6 מ' יהיה מצוין.

אופי שימוש: אם אתם צופים רק בסרטים, סדרות ומשחקים כמו כולם, מסך סטנדרטי יתאים לכם. אם אתם גם מחברים אליו קונסולת משחק או משתמשים בו כתצוגה למחשב עבור משחקים, העדיפו דגם בעל זמן תגובה מהיר ככל הניתן ומערכת החלקת תמונה של 90 הרץ ומעלה.

 

שלב שלישי: בוחרים מערכת אודיו

כל חדר קולנוע ביתי חייב מערכת סאונד מרשימה, שתעביר את חוויית הקולנוע במלואה. אמנם לטלוויזיות של היום יש רמקולים לא רעים, אך אלו מתאפיינים בצליל מאוד רזה, שלא באמת ממלא את החדר ולא ניתן להרגיש אותו נע ביחד עם הסרט. עקרונית, אפשר להתחיל עם שני רמקולים, אבל מומחים ממליצים על שישה: שני רמקולים קדמיים, רמקול סנטר, שני רמקולים קטנים שידגישו אפקטים וסאב וופר. אל תוותרו על הסאב: הוא מייצר בס עמוק ואנרגטי שמעצים.

 

שלב רביעי: מחברים הכל

ציוד האודיו-וידאו הזה מתחבר דרך רסיבר. ביחרו אחד בעל מספיק ערוצים לכל הרמקולים שבחרתם וכמובן לטלוויזיה. אחרי שכל הציוד בבית, אפשר להתחיל להתקין: מרכז הטלוויזיה צריך להיות בגובה העיניים שלכם בישיבה זקופה. הרמקולים צריכים לעמוד ביציבות, ולא צמוד ליציאה למרפסת או חדר אחר. הסאב וופר צריך לשבת על הרצפה ולא על ארוניות או מדפים, אחרת ישמיע זמזומים. כל הכבלים צריכים להיות מוצמדים לרצפה או לפנל ומחופים היטב.

שלב חמישי: אקשן!

ביחנו את מערכת הקולנוע הביתי שלכם, דווקא עם סרט שאתם מכירים בעל פה – אחד שראיתם אינספור פעמים ותדעו לזהות את ההבדלים באודיו, בצבע, באפקטים ובחוויה עצמה. תמיד תוכלו להעצים את הסאונד או לעדן אותו דרך האקוולייזר ולשנות את הגדרות התמונה במסך עצמו.

 

סיכום

לא קשה לבנות חדר קולנוע ביתי, וליהנות מכל סרט, סדרה ומשחק בשיא האיכות. זיכרו שחשוב להשקיע בחדר עצמו כדי להבטיח אקוסטיקה מוצלחת ולמנוע זליגות אור. וחשוב לזכור: כל מי שיודע מה זה ביטוח דירה יקפיד לוודא שהפוליסה שלו מבטיחה פיצוי מתאים במקרה חירום.

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.

גן אירועים
בלוג

מה הם הקריטריונים הבולטים לבחירת גן אירועים ?

גני אירועים מהווים מקום מושלם עבור אירועים מסוגים שונים. אין כמו אירוע באוויר הטבעי והפתוח, צמחייה מרהיבה מסביב, מרחב, שמיים זרועי כוכבים הפרושים מעל בשעות החשוכות ועוד. אם אתם רוצים לערוך את האירוע שלכם בגן אירועים, חשוב שתדעו כי כיום ניתן למצוא גני אירועים בכל רחבי הארץ ולכן, כדאי מאוד לחפש גני אירועים מומלצים ולבדוק כל אחד מהם, לפני שתבחרו את גן האירועים המתאים ביותר עבור האירוע שלכם.