כל מה שמעניין

freepik

במה שונה פונדקאות בארץ מפונדקאות בחו"ל?

בעשור האחרון יותר ויותר זוגות ישראלים החלו לבחון את האפשרות של הליך פונדקאות בחו"ל, זאת למרות שיש להם האפשרות לעבור את ההליך כאן בישראל. יש לכך כמה סיבות, וכולן נובעות בהבדלים בין ההליך בישראל למדינות אחרות שבאים לידי ביטוי במחיר, בבירוקרטיה ובתנאים לפונדקאות. אז כיצד פונדקאות בארץ שונה מפונדקאות בחו"ל? כדאי להמשיך לקרוא. 

מהם ההבדלים העיקריים בין הליך פונדקאות בישראל ובין חו"ל? 

ההבדל העיקרי בין הליך פונדקאות בישראל ובין זה שנעשה בחו"ל הוא השפה והעובדה שאנחנו לא נמצאים במדינה שלנו. אנחנו צריכים להיעזר בשירותי רפואה של מדינה אחרת, לדבר את שפתם ולקחת בחשבון שאנחנו צריכים להישאר במדינה זרה במשך חודש, עד שיוסדרו העניינים הבירוקראטיים עם הילד שנולד, כדי שנוכל לחזור איתו ארצה. אז למה אנשים בוחרים בהליך בחו"ל בכל זאת? כי עד כמה שזה ישמע מצחיק – למרות כל מה שסיפרנו, ההליך פעמים רבות הרבה יותר פשוט בחו"ל. 

מהם ההבדלים בקריטריונים של ההורים המיועדים בין ישראל לחו"ל? 

בקריטריונים להורים המיועדים נראה הבדלים בין ישראל ובין מדינות אחרות, בהליך פונדקאות בארץ למשל אישה צריכה להיות עד גיל 54 וגבר צריך להיות עד גיל 60 כדי להיכנס להליך פונדקאות, הם צריכים להיות נשואים או להוכיח בחוזה משותף שהם מקיימים חיים משותפים, ועל האישה להוכיח רפואית בעיית פוריות או בעיית בריאות אחרת המונעת ממנה לשאת הריון או להיכנס להריון. לעומת זאת במדינות מסוימות בחו"ל בהן הליך הפונדקאות מעוגן בחוק אין מגבלה של גיל, ועד לפני שנה הורים גאים יכלו לבחור רק באופציה של הורות בפונדקאות בחו"ל וכיום הם יכולים לבחור בה גם כאן בישראל.  

ההבדלים בקריטריונים לפונדקאיות

קיימים גם הבדלים בקריטריונים לאימהות הפונדקאיות בישראל לעומת חו"ל. בהליך פונדקאות בארץ למשל הפונדקאית צריכה להיות בין הגילאים 22 עד 38, היא צריכה להיות יהודייה, אם לילדים, תושבת ישראל, היא יכולה לעבוד או שלא לעבודה והיא יכולה לעבור עד שש ניסיונות הפריה עם אותה הפונדקאית. כמו כן, ניתן להחליף אותה באישור הוועדה. 

לעומת זאת בחו"ל הפונדקאית יכולה להיות גם בגילאים מוקדמים יותר, למשל 20 בחלק מהמדינות, אך לעיתים קרובות הגיל העליון לפונדקאות מוקדם יותר גם כן, היא יכולה להיות לא יהודייה אך היא צריכה להיות אמא לילדים, היא בדרך כלל לא תעבוד בתקופת ההיריון וניתן לבצע ניסיונות לכניסה להריון ללא הגבלה. 

הטיפולים והסטטוס החוקי של התינוק

בישראל הטיפול והמעקב נעשה על ידי רופא שההורים בוחרים והמעקב נעשה בקופת החולים, בחו"ל בדרך כלל ההליך כולו מתבצע בקליניקה פרטית. מבחינת הסטטוס הדתי והחוקי של התינוק שנולד, בישראל ההורים מוכרים מיד עם הלידה כהורים ביולוגיים וניתן להם צו הורות ללא צורך בבדיקת DNA, אך בחו"ל יש צורך לבצע בדיקה כזו כדי לאמת את ההורות, ורק לאחריה ניתן לקחת את הילד חזרה ארצה. לרוב מדובר על שהות של חודש במדינה הזרה והמחיר הכולל יכלול גם את שהות זו. בישראל התינוק נולד יהודי, תינוק שנולד בהליך פונדקאות בחו"ל יצטרך לעבור גיור קטינים. 

לוחות זמנים ועלויות 

למרות שאנחנו נמצאים כאן בארץ, העלות של ההליך בישראל עומד על 220 אלף שקלים בממוצע, מחיר יקר יותר ממדינות כמו גיאורגיה, אוקראינה כשעוד היה ניתן לבצע בה טיפולים אלו ומדינות בדרום אמריקה. לעומת זאת בארצות הברית המחיר גבוה יותר מהמחיר בישראל, אך הטיפול וההתייחסות בהתאם והוא נחשב להליך נוח ונגיש במיוחד.  

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.