כל מה שמעניין

אמנות מודרנית – לקראת אמנות מופשטת: קוביזם 7091-7071

הקוביזם נולד בשנת ,1178 מתוך שיתוף פעולה של שני ציירים צעירים- פיקאסו ובראק. פיקסו הגיע לפריז מברצלונה כדי להגיע למרכז האמנות במערב. הם יצרו את הזרם שאנו קוראים לו "קוביזם"

 

הגדרה- תנועה באמנות המודרנית שיצרה מהפכה בציור ובפיסול בכך שהאמנות במהותה הייתה על גבול ההפשטה עד מופשטת לחלוטין. הקוביזם (אשר פותח ע"י בראק ופיקסו בשנים )1174-1114 הציע דרך חדשה להסתכל על

המציאות בה האובייקט נתפס בו זמנית ממספר זוויות ראיה.

 

תנועה זו ממצא את עצמה עד מלחמת העולם הראשונה. בראק יוצא כחייל צרפתי ונפגע מאוד קשה בראשו. פיקאסו ממשיך לשגשג ולהיות פופולארי. בארק יוצא  מהתמונה  הציבורית  והוא  פחות ידע לסגל  את  עצמו  להלך  הרוח

הציבורי. פיקאסו לעומתו יוצר בהצלחה סביב עצמו הילה של "סלאב."

 

הקולנוע  הומצא ב1611 ב1618 כבר היו הרבה סרטים. הקולנוע הושפע מאוד ממספר זוויות הראיה של הקוביזם-

אין צורך לעמוד במקום אחד כדי לצייר תמונה.

 

פרוטו- קוביזם

 

בגלל שהקוביזם הוא על גבול המופשט הוא זכה למחקר מעמיק. פרוטו- קוביזם הוא השלב המוקדם ביותר.

 

פיקאסו, העלמות מאביניון, -1178 הדמויות נוצרות מתוך צורות גיאומטריות ולא תמיד ניתן להבין האם מדובר באיבר גוף או בד. הוא ממש מפרק את צורת הגוף לצורות גיאומטריות. הצבעים הם של גוף. אצל סזאן ראינו קווים כללים אך לא צורות גיאומטריות כל כך בולטות. ישנה תחושה כי פני העלמות הן למעשה מסכות, בעלות קוים  עבים  וגסים.  ישנה הפשטה  מאוד  גדולה  וברורה  של הצורות. ההצללה  תומכת בצורות אך זו אינה הצללה קונבנציונאלית, מסורתית. הרקע לא ניתן לזיהוי בוודאות, אולי בד או קיר כחול. הפרופורציות לא נכונות, הגוף  מעוות (כמו  סזאן,  ואף קיצוני יותר.) פיקאסו לוקח את דמות האישה  ועוסק בה בצורה מאוד מופשטת. היצירה גדולה מאוד ולכן הנשים יותר גדולות מנשים מציאותיות. הוא דוחף את הנשים קדימה בעזרת הצבע והרקע הלא חד משמעי, למרות  שיש  הסתרה. בשילוב  עם  הגודל  נוצר אפקט מאוד  מרשים  של גודל  וצורות בולטות.  העלמות

מאביניון היא יצירה המתארת בית זונות בברצלונה. ברישומי ההכנה רואים מלח הפוקד את בית הזונות.

 

בהשוואה דיברנו על אנגרה, אשר ביצירתו יש הצללה מסורתית, תחושת עומק ע"י פרספקטיבה, אשליה מציאותית

בחומרים. פיקאסו ידע ועוד איך לצייר, הוא חיפש פריצת דרך באמנות.

 

לסזאן הייתה השפעה רבה על פיקאסו. כשסזאן נפטר יצרו עבורו רטרוספקטיבה ואמנים רבים נחשפים ליצירותיו. ניתן  לראות אצל פיקאסו גוונים רבים- עבודה בחום ורוד בדמויות וכיצד הן אינן פרופורציונאליות ובמקרה של סזאן נבנות ע"י צבע. חלל היצירה של המתרחצים  עדיין ברור ותפיסת הגו עדיין שלמה, כלומר הגוף שלם, לא כמו

אצל פיקאסו שכל חלק בגוף מפורק לצורות גיאומטריות.

 

בעידן הצילום האמנים מוצאים עצמם בצורך מאוד גדול ליצור חידוש ולהתפתח מעבר למקובל (בלי סמים ובלי

כלום.)

 

אמני הקוביזם קיבלו השראה רבה גם מאמנות פרימיטיבית, פיסול אפריקאי / אוקיאני (איזור האוקיינוס הפסיפי.)  גילוף העץ הוא מאוד מופשט. הפיסול האפריקאי הזורם בצורה משמעותית לאירופה באותן השנים (התפתחות  האנתרופולוגיה) הופך להיות למקור השראה משמעותי (פיקאסו, בראק, מאטיס היו בעלי פסלים ומסכות כאלו בביתם.) ניתן לראות דגש על העין האובאלית (אליפסית,) החריצים הבולטים, הזויות החזקות וכיצד האור נופל

עליהם, האף הבולט.. הכול עובר מהגילוף הגס לעבודתו של פיקאסו בשמן.

 

אז  מה  בכל  זאת  מיוחד  בעבודתו  של  פיקאסו  בהקשר  המסכות? החוקרים מפנים את תשומת הלב לבחינה הפסיכולוגית. מה היחס לאישה השחורה? אישה שחורה היא מותרת בעניי האדם הלבן. יש הבדל בין זונה לבין

אישה שחורה. היחס  אליהן היה  אכזרי  בניצול המיני. היו  מצלמים  ומנצלים אותן  כי הן היו שונות. היה  חיבור,

סינתזה בהיבט התרבותי והפסיכולוגי בין האישה, הזונה, שחושפת את עצמה אל הגבר לבין האישה הזרה השחורה.

 

 

8

 

 

 

כאשר אתה  מלביש  את  הזונה  במסכה  של אישה שחורה  אתה  מחזק  את  מעמד הגבר הלבן  אל  מול  השפחות

השחורות.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.