כל מה שמעניין

קרדיט: freepik

איך לקרר את הבית בצורה מושלמת?

מאת מומחי אתר www.finder.co.il

תקופת האביב בישראל קצרה, ומייד לאחר חג הפסח מרגישים שינוי במזג האוויר, אשר מתחיל להתחמם. עונת הקיץ משתרעת על פני כמה חודשים מהבילים של טמפרטורות מטפסות לצד לחות גבוהה, וכולם מחפשים מפלט נעים להצטנן בו.

כיצד תוכלו לשמור על אקלים קריר בבית בימים החמים?

כיום ישנם מגוון אמצעי קירור לבית המציעים יתרונות של עיצוב בהתאמה לחלל, פרקטיוּת וקומפקטיוּת. חלק מהדרכים לקירור הבית אף מביאות לחיסכון בהוצאות על חשמל.

מזגנים – הדרך הפופולרית והמהירה ביותר לקירור הבית. מזגנים מותקנים כיום כמעט בכל בית, בין אם כמזגן  מיני מרכזי, בין אם כמזגן מפוצל בכל חדר. ישנם גם מזגנים ניידים, שניתן להעבירם מחדר אחד לאחר. בהתקנת מזגן חדש כדאי להתייעץ עם איש מקצוע אשר יוכל לייעץ לגבי המיקום המתאים ביותר למזגן, לפי ממדי החדר ומידת חשיפתו לקרינת שמש ישירה.

אם כבר יש לכם מזגן כדאי להזמין טכנאי מזגנים שיבדוק את תקינות המזגן לפני עונת הקיץ. ככלל, מומלץ להפעיל את המזגן על טמפרטורה של 25 מעלות, ולהקפיד שלא למקם בסמיכות למזגן מכשירי חשמל אחרים. כיום ישנם מזגנים מעוצבים המשתלבים בעיצוב הכללי של הבית, ואף מוסיפים לו.

מאווררים – אמצעי נוסף לקירור, ותיק מהמזגן, הוא המאוורר. ישנם סוגים שונים של מאווררים:

מאווררי תקרה – מוצעים היום בשלל עיצובים, ומאפשרים פיזור אוויר בכל חלקי הבית. מקובל להתקין מאוורר תקרה בחדרי השינה, במטבח, בסלון, או במרפסת. כיום, מרבית מאווררי התקרה ניתנים לשליטה באמצעות שַׁלָּט חכם.

 

מאווררים תעשייתיים –  משמשים לקירור חללים מרווחים, ומתאימים בעיקר לבתים פרטיים ולדירות גדולות. כמו כן משתמשים במאווררים אלה לקירור מרפסות, גזיבו, בריכה פרטית בבית ועוד.

מאווררי שולחן/ מאווררים עומדים – מציעים הכנסת אוויר טבעי לבית אגב חיסכון בחשמל. מאווררי שולחן קיימים במגוון גדלים, ולצידם מאווררים עומדים שאפשר להעבירם בין החדרים ולשלוט בעוצמת הרוח שהם מייצרים לפי דרגות שונות.

איטום טוב של הקירות – איטום ובידוד איכותיים של הקירות מסייעים בשמירה על מזג אוויר קריר בבית, ובכך תורמים ליעילות השפעתם של אמצעי הקירור השונים דוגמת מזגן ומאוורר, כך שתהיה מורגשת ויעילה יותר.

הצללה אפקטיבית – הצללה נכונה מפחיתה למינימום את רמת הקרינה הנכנסת לבית. בבתים שבהם חלונות גדולים מומלץ להתקין תריסים או וילונות אשר ימנעו מחום השמש לחדור אל הבית. בשטחי החוץ של הבית כדאי להתקין פרגולות או רשתות צל. הצללה איכותית תורמת גם לחיסכון משמעותי בהוצאות על קירור.

התקנת רשתות בחלונות הבית – מאפשרת לפתוח את החלונות ללא חשש מחדירת חרקים ומעופפים, וכך נכנס לבית אוויר טבעי מבחוץ.

אוורור טבעי – בשעות שבהן האוויר בחוץ קריר, כמו בלילה או בשעות הבוקר המוקדמות, מומלץ להשאיר את החלונות פתוחים ולאפשר כניסת אוויר טבעי, כך שהבית יוכל לספוג קרירות.

החלפת הנורות בבית – אמצעי נוסף שתורם לקירור הבית הוא החלפת הנורות בבית לנורות פלורוסנטיות במקום נורות ליבון. נורות הפלורוסנט מפיצות פחות חום, ובנוסף חוסכות באנרגיה.

התקנת מפוח בגג רעפים – בבית עם גג רעפים מומלץ להתקין מפוח בגג. המפוח מוציא את האוויר החם שכלוא בגג הרעפים ומכניס פנימה אוויר נעים יותר. בדרך זו נמנע מצב שבו הגג כולא חום גבוה מאוד אשר מעלה את הטמפרטורה בבית באופן משמעותי.

פתיחת חלונות בזמן בישול ואפייה – האדים הנפלטים מהמטבח הביתי בשעת בישול או אפייה הם בעלי השפעה רבה על טמפרטורת הבית. בקיץ חשוב לפתוח חלונות בעת הפעילות במטבח כדי לאפשר כניסת אוויר טבעי, ולהפחית בכך את התחממות הבית.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.

גן אירועים
בלוג

מה הם הקריטריונים הבולטים לבחירת גן אירועים ?

גני אירועים מהווים מקום מושלם עבור אירועים מסוגים שונים. אין כמו אירוע באוויר הטבעי והפתוח, צמחייה מרהיבה מסביב, מרחב, שמיים זרועי כוכבים הפרושים מעל בשעות החשוכות ועוד. אם אתם רוצים לערוך את האירוע שלכם בגן אירועים, חשוב שתדעו כי כיום ניתן למצוא גני אירועים בכל רחבי הארץ ולכן, כדאי מאוד לחפש גני אירועים מומלצים ולבדוק כל אחד מהם, לפני שתבחרו את גן האירועים המתאים ביותר עבור האירוע שלכם.