כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: pixabay

איך לבחור מסלול השקעה בקרן פנסיה?

כשאנחנו עומדים בפני השקעה בקרן פנסיה, עלינו לראות לנגד עינינו, לא בהכרח את השאלה, כמה כסף נצטרך להפקיד כל חודש, אלא כמה יהיה לנו בסוף התהליך. כלומר, האם הקרן תוכל לייצר עבורנו חסכון ותשואה אשר יאפשרו לנו לקיים איכות חיים דומה לזו שיש לנו כעת, גם אחרי שנפרוש ממקום העבודה ונצא לפנסיה.

כל הרעיון של קרנות פנסיה הוא לייצר ביטחון כלכלי בתקופת חיים בה אין לנו אמצעים רבים לעקוב אחר השינויים, לכאורה, שיכולים לאפשר זאת. שכן מדובר על תקופה בה אנחנו כבר לא עובדים ולכן אין לנו הכנסה, ומצבנו הבריאותי, סביר להניח, יהיה פחות טוב ונצטרך להתאים את ההוצאות שלנו למצבנו הכלכלי. אם נרצה לשמור על איכות חיים טובה, אזי אנחנו צריכים להשקיע בקרן פנסיה שתאפשר זאת. השקעה זו מתבצעת כשאנחנו עובדים ונהנים ממשכורת סדירה, כשאנחנו נמצאים בשיא כוחנו מבחינה בריאותית.

 

אילו מסלולי השקעה בפנסיה קיימים?

כל קרן פנסיה, בין אם מדובר על קרן פנסיה ותיקה או חדשה, מושקעת היום בשוק ההון. זה מאפשר לקרן לייצר תשואה משמעותית יותר לעמיתים, קרי חברי הקרן. אנחנו יכולים לראות מדי רבעון את ההשקעות, איזו הכנסה הקרן יצרה עבורנו והאם באמת אנחנו נהנים מתשואה שתאפשר לנו ליהנות מהכנסות משמעותיות ביום בו נפתח את הקרן. חשוב לציין, יש לבדוק את התשואה לאורך זמן של שנים וחודשים או שבועות.

אנחנו יכולים למצוא שורה של מסלולי השקעה בקרנות פנסיה. מדובר על מסלולים כגון:

מסלול השקעות כללי – מתייחס למי שלא בחר מסלול מסוים, וזו ברירת המחדל שלו.

מסלול השקעות במניות – הקרן מושקעת אך ורק במניות ולא בשום מוצר פיננסי אחר.

מסלול השקעות אג"ח – הקרן מושקעת באגרות חוב שונות.

מסלול חו"ל – הכוונה למסלול השקעות שחשוף למניות ואגרות חוב מחו"ל על פי אחוז מסוים.

מסלול מותאם על פי גיל – אפשר לבחור בהתאם לגיל המשקיע את המסלול המותאם, כאשר צעירים נהנים ממסלולים בעלי רמת סיכון גבוהה יותר, בעוד שמבוגרים נהנים ממסלולים יותר סולידיים.

היום אנחנו יכולים למצוא גם מסלול השקעות מותאם לאנשים חרדים ודתיים (מסלול הלכה), מסלולים ירוקים (מסלולים המשקיעים בחברות ידידותיות לסביבה), ועוד שורה ארוכה של מסלולים על פי מאפיינים ותנאים שונים.

 

איך בוחרים מסלול בצורה נכונה?

כאמור, כל מי שמבקש להשתלב בקרן פנסיה ותיקה או צעירה, צריך להחליט באיזה מסלול הוא מבקש להשקיע, על פי האפשרויות שהקרן מציעה לו.

ישנם מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה של כל אחד ואחת מאיתנו:

ראשית, יש לבחון את אופי המסלול. כלומר, במה בדיוק כרוכה ההשקעה. יש הבדל משמעותי בין השקעות במניות נניח, לבין השקעות כלליות. כפי שיש הבדלים בין מסלול החשוף אך ורק להשקעות מהארץ לבין מסלול שחשוף להשקעות בחו"ל. צריך לבחון את אופי המסלול ועד כמה הוא יכול להשפיע עלינו.

שנית, יש לבחון את רמת הסיכון של המסלול. בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא שלוש רמות סיכון עיקריות, סיכון גבוה, בינוני ונמוך. כשאנחנו בוחרים מסלול ברמת סיכון גבוה, אז עלינו לקחת בחשבון שהסיכון שאנחנו לוקחים הוא משמעותי, אך מצד שני, אם נצליח, התשואה תהיה גבוהה. לעומת זאת, אם נבחר מסלול סולידי, קרי סיכון נמוך, אזי שלא נסכן את עצמנו מחד, אך גם לא נהנה מתשואה משמעותית ביום בו נפתח את הקרן.

שלישית, עלינו להתייחס למאפיינים אישיים, כמו גיל, מצב משפחתי, מצב בריאותי, הכנסות. אם אנחנו צעירים, אז עדיף לנו לבחור מסלול עם סיכון גבוה. אם אנחנו פותחים את הקרן בגיל מבוגר, מוטב ללכת על בטוח ולחפש מסלול סולידי. מאפיינים אחרים יכולים להשפיע לכאן או לכאן.

ארבע, חשוב לבדוק את פעילות הקרן והתשואות שהיא מייצרת לחברים במסלולים השונים. כך אנחנו נדע האם באמת משתלם לנו להשקיע במסלול כזה או אחר דרך הקרן. זה גם יכול לעזור לנו להחליט באיזו קרן להשקיע את הכסף שלנו.

לפני סיום נציין, במהלך השנים אנחנו יכולים לעבור ממסלול למסלול, אם אנחנו חושבים שההשקעה היא לא מספיק אטרקטיבית או יותר מדי מסוכנת. בשביל לבצע מעבר כזה, עלינו לבחון היטב מה הן האופציות הטובות ביותר שקיימות בשוק עבורנו.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.

שמן קוקוס
בלוג

תמציות טבעיות

אין ספק, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הביאו עמם לא מעט ברכות ואפשרו פיתוח תרופות ששינו את החיים שלנו לחלוטין. כשזה מגיע לשמירה על אור בריא ובעל מראה צעיר ומרשים, אמנם, גם לטבע יש לא מעט מה להציע לנו. מחקרים מראים שיש שפע של תמציות טבעיות שמופקות מצמחים, עשבי תיבול, פירות ומקורות בוטניים אחרים, שמציעות יתרונות אדירים לעור. הן עשירות בוויטמינים, נוגדי חמצון ותרכובות חיוניות שיכולות להאט את תהליך ההזדקנות ולהעניק הזנה חיונית. כאן, אספנו כמה תמציות טבעיות שכדאי ליישם בשגרת הטיפוח.