כל מה שמעניין

man-pain-ass-she-has-disease_109549-305

איך בוחרים פרוקטולוג מומלץ לטיפול בטחורים?

לא נעים לדבר על זה, אבל כאבים בפי הטבעת עלולים להשפיע באופן דרמטי על איכות החיים שלכם. איך תדעו ממה אתם סובלים, מה כדאי לעשות, ואיך מוצאים פרוקטולוג מומלץ שיעזור להביא הקלה מהכאב?

טחורים: הסיבה לעד 80% מהכאבים בפי הטבעת

יש הרבה סיבות לכך שהביקורים בשירותים הופכים לחוויה כואבת, אולם ברוב המקרים מדובר במקרה של טחורים – כלי דם שהתנפחו יתר על המידה, ובחלק מהפעמים הם בולטים החוצה מפי הטבעת. טחורים נגרמים כתוצאה מעצירות, לחץ או עומס באזור הבטן התחתונה והמעי הגס (למשל בתקופת הריון או לאחר הלידה), מתח, והרגלים לא בריאים של ישיבה בשירותים ו/או תזונה.

החדשות הטובות הן שטחורים הם בהחלט עניין שאפשר לאבחן במהירות ולטפל בו, ויותר מ – 50% מהמקרים יגיבו לטיפולים שמרניים (שאינם כוללים ניתוח), אם כי במקרים של חוסר תגובה לטיפול השמרני, ניתוח להברת טחורים הוא בהחלט אפשרות.

איך מאבחנים טחורים?

נהוג לחלק את מופעי הטחורים לשניים: טחורים חיצוניים (שניתן לחוש בהם מחוץ לפי הטבעת) וטחורים פנימיים (שאפשר לאבחן רק בביקור אצל פרוקטולוג מומלץ). אם אתם סובלים מכאבים במהלך הביקורים בשירותים, מגרד באזור פי הטבעת ואתם יכולים לשים לב לבליטה חשודה שיוצאת החוצה מפי הטבעת – ייתכן שאתם סובלים מטחורים חיצוניים.

בין אם אתם מסוגלים לאבחן את המצב בעצמכם או בין אם לאו, נמליץ על ביקור אצל פרוקטולוג מומלץ. מעבר לחשיבות באבחון מקצועי של המצב ממנו את סובלים, תחילת טיפול שישלב, במידת הצורך, גם תרופות כמו תרופות שמכווצות כלי דם באופן מקומי ותרופות שישככו את הכאב, חשוב להתחיל בתיעוד הניסיונות השמרניים לריפוי ולקבל ליווי בתהליך, גם כדי להגדיל את הסיכוי להצלחת הטיפול השמרני וגם על מנת לאפשר ערוץ ישיר ללא עיכובים לטיפול כירורגי בטחורים, אם הבעיה מחמירה או פוגעת בתפקוד מערכת העיכול שלכם או אפילו רק אם היא לא נפתרת.

פרוקטולוג מקצועי ילווה אתכם בשלבי הטיפול השמרני ובבחירה לטיפול כירורגי בטחורים

מי שסובלים מבעיות של מערכת העיכול, כולל בעיות ביציאות, עצירות או שלשולים תכופים וכאבים בפי הטבעת, הנגרמים בדרך כלל מטחורים או מפיסורה, יקבלו ראשית חכמה המלצות לשינוי הרגלים לקראת תזונה ויציאות בריאות. הנה כמה מההמלצות השכיחות שפרוקטולוג עשוי לתת לכם:

  • הקפידו לשתות הרבה מים, לפחות שני ליטרים ביום
  • הקפידו לצרוך הרבה סיבים תזונתיים המסייעים לעיכול בריא ומפחיתים את הסיכויים לצואה קשה
  • אם צריך – טלו שמנים מומלצים (כמו שמן קיק על פי המלצת רופא) או תוספים אחרים שיסייעו ליציאות רכות
  • השתדלו לבקר בשירותים לפחות פעם אחת ביום, גם אם אתם סובלים מכאבים במהלך היציאות.
  • שמרו על שיגרה בריאה של פעילות גופנית הכוללת פעילות סיבולת לב ראה, כמו הליכה עם הכלב לטיולים ארוכים, שחייה, ריצה, וכדומה.
  • הימנעו מישיבה ארוכה וממאמץ בעת הביקור בשירותים.

איך בוחרים פרוקטולוג מומלץ לליווי רפואי במקרה של טחורים?

לא פעם, כבר בתהליך האבחון כשאתם מחפשים את הסיבה לכאבים בפי הטבעת, דרך הניסיונות לטיפול שמרני ועד להליך הכירורגי במקרים שבהם השינויים באורח החיים בתוספת טיפול מקומי לא הביא לתוצאות הרצויות, חשוב לבקר אצל רופא פרוקטולוג, שילווה בתהליך הטיפול ויידע לתת עצות מקצועיות לשינויים נדרשים בתהליך. מי שבוחר לעשות כן יוכל לגשת לפרוקטולוג מטעם שירותי הרפואה הציבורית, ללא עלות. אם התור הפנוי הבא רחוק מידי עבורכם או אם אתם בוחרים בליווי אישי וצמוד יותר, חשוב לדעת כי פרוקטולוגים מומלצים רבים מקבלים לקוחות ומטופלים גם במרפאות פרטיות וכי על פי רוב את עלות הביקורים והטיפולים יכסו ביטוחי בריאות משלימים. בחרו רופא פרוקטולוג מומלץ, שיש לו חוות דעת וביקורות חיוביות רבות ככל האפשר, דרך מכרים כמו גם באתרים רפואיים מקצועיים דוגמת פורטל הבריאות MIOK.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.