כל מה שמעניין

סביבה וחברה התלות וההשפעה האנושית – התהליך ההיסטורי של גידול אוכ'

התהליך ההיסטורי: מציד ולקט לחקלאות- האדם למד לקחת תוצרים טבעיים ולהוציא מהם הרבה יותר: ביות של

צמחים ובע"ח.

המהפכה החקלאית.

 

כושר הנשיאה של החברה האנושית עלה והוא זה שאפשר לאוכלוסייה להמשיך ולצמוח- היזון חוזר חיובי. אנחנו יכולים לראות לאורך ההיסטוריה שורה של פיתוחים טכנולוגיים

שמאפשרים את המשך הדחיפה של כושר הנשיאה כלפי מעלה. במהפכה התעשייתית אנחנו מדברים על שינוי משמעותי שיש לו קשר הדוק לשינויים

הדמוגרפיים:

תהליכים: גידול בכמות המזון הזמינה )כתוצאה משיפורים טכנולוגיים( הגדלת מספר האנשים בעלי גישה ואמצעים לצרוך יותר מזון שיפור המערכת הבריאותית – חיסונים, תרופות

משמעויות והשלכות: צמצום התמותה הארכת תוחלת החיים

גידול האוכלוסייה.

 

 

 

 

בגלל אותם תהליכים אנחנו רואים קפיצה חדה בגידול האוכלוסייה, תהליך שכרגע ממשיך וגדל. המהפכה התעשייתית מבחינת מבט ביו פיזית נתנה עוד דחיפה לעלייה בכושר

הנשיאה.

 

המהפכה הירוקה מדברת על שימוש באמצעים חדשים כמו חומרי דישון וחומרי הדברה

שמאפשרים שימוש בחומרים פוסיליים.

 

גורמים סביבתיים מגבילים? רוברט מלטוס הוא כומר אנגליקני שחי במהלך המאה ה.18 הוא היה כלכלן שעסק במחקר

כלכלי והוא כתב ספר Population( of Principle the on Essay An ) שטען שיש שתי מערכות: אחת שגדלה בקצב גידול לינארי (תוספת של יחידה בקצב קבוע לאורך תקופה) ואחת שגדלה בגידול אקספונציאלי- בנקודה מסוימת קצב הגידול של האוכלוסייה יחצה את קו

המשאבים הקיימים ואז יהיה משבר. אם נסתכל על התקופה שלאחר מלטוס נראה בפועל שהמהפכה התעשייתית המשיכה

לצמוח וצצה המהפכה הירוקה. לעומת מלטוס, כלכלנית דנית שחיה לאורך המאה ה20 בשם אסתר בוסרופ דיברה על כך שהאוכלוסייה האנושית תוכל להמשיך ולגדול ושגידול האוכלוסייה יגרור התעוררות בקרב

חקלאים, מדענים וחוקרים והמשבר יגרור פתרון.

מי צודק!?

כדי לענות על הדברים צריך לזכור שני דברים: .1 מלטוס התעלם מהיכולת האנושית ומההון האנושי. מהיכולת של האדם להתגבר

על בעיות

.2 בוסרופ מתעלמת מהמערכת הטבעית, מיכולת הנשיאה של המערכת ומגבולותיה.

היא מניחה שבני האדם תמיד ימצאו פתרון.

 

סביבה כגורם מגביל לגידול אוכלוסייה: זמינות- מזון, אנרגיה, מרחב מחייה

איכות- רמות זיהום אשר פוגעות בפריון ומגדילות תמותה.

שינויים טבעיים ושינויים בידי אדם אשר יוצרים תופעות קיצוניות- שיטפונות, שינויי אקלים, מגפות וכו..' דוגמא: המגפה השחורה (או המוות השחור) במהלך המאה ה14 עשרות מיליוני

מתים כרבע עד חצי מאוכלוסיית אירופה. מלחמות ורצח עם- אי אפשר לקשור אותם לגורם סביבתי אבל כשמסתכלים על שלל

הגורמים אפשר להסתכל על גידול האוכלוסייה וצפיפות האוכלוסייה כגורמים משפיעים על

מלחמות ורצח עם.

 

מנגנונים חברתיים (מסורתיים) לוויסות אוכלוסייה:

הגדלת מרווחים בין לידות- הנקה, הפרדה.

מערכות ירושה.

אמצעי מניעה, הפלות.

 

מנגנונים חברתיים (מודרניים) לוויסות אוכלוסייה:

צמיחה כלכלית

קידום ושיוויון לנשים: חינוך, השכלה, תעסוקה.

דחיית גיל תחילת הילודה

אמצעי מניעה רגולציה- עידוד משפחות קטנות (סין-) מדיניות הילד ה.1 ברור לנו שאם לא הייתה קיימת

המדיניות הזו היינו היום עם כמות סינים לא הגיונית! המדיניות ההודית הלכה על הכוונה וחינוך ושימוש בדמוקרטיזציה שהביא לשינוי בקצב

הילודה.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שולחנות וכסאות לאירוע
בלוג

שולחנות כסאות וציוד לאירועים

בעת תכנון אירוע, אחד השיקולים המרכזיים הוא הבטחת הציוד המתאים להצלחתו. משולחנות וכיסאות ועד למערכות תאורה וסאונד, הציוד המתאים יכול לעזור ליצור את האווירה המושלמת עבור האורחים שלכם.

בלוג

איך לשדרג את האווירה בחדר בעזרת אלמנטים פשוטים כמו מראות?

בין הריהוט הביתי הרב המשרת מטרות שונות, מראות מעוצבות הן בחירה פופולרית. מראה היא אביזר הכרחי לכל חדר בבית ומחוצה לו. בגלל היעילות שלהם, זה ממש לא מפתיע. אם חדר קטן או חשוך, מראה יכולה לגרום לו להיראות גדול ובהיר יותר.

מפעל
בלוג

יצירת שיתוף פעולה בינלאומי: איך להוזיל עלויות עסק באמצעות ייצור מוצרים בסין

ייצור מוצרים בסין ובמזרח היא דרך מצוינת עבור עסקים מבוססי מוצרים להוזיל עלויות, להפחית סיכונים ולייצר מוצרים בסדרות קטנות וגדולות כאחד. על ידי ייצור בסין, עסקים יכולים לנצל את עלויות העבודה הנמוכות יותר, גישה לכוח עבודה מיומן ורשת שרשרת אספקה מבוססת.

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.