Site icon פורטל מצדה

מתגלגלים לעברנו: הדגמים החדשים של 2023

קרדיט: Shutterstock.

זאב נחמנזון

שנת 2023 כבר כאן, והנה כמה דגמי רכב שהיא תביא איתה לישראל.

הפקקים לא מתקצרים, הרכבת עוד לא יצאה מהתחנה והתחבורה הציבורית מאחרת בשנה, שנתיים או עשרים. רכבים פרטיים הם עדיין הפתרון המועדף ואולי גם המתבקש עבור מאות אלפי אנשים שנעים בדרכים מדי יום. המיסוי עלה, גם מחירי הרכב עלו מעט, אך השוק עדיין צמא לדגמים חדשים ומותגים מובילים. שנת 2023 שרק נכנסה כבר מבשרת על הגעתם של דגמים חדשים ומעודכנים, עם מגוון אבזורים, טכנולוגיות ושיפורים, ולמנעד רחב מאד של קהלים וצרכנים. לצד המבצעים, הפרסום והמיצגים המרשימים שהולכים לחשוף אותנו לרכבים החדשים, חשוב לזכור שחלקם הם דגמים משודרגים של אלו הקיימים והמצליחים מאד. התנועה הזו בשוק הרכב הישראלי מבורכת, והמשמעות היא שגם אלו שאינם מחפשים דגם חדש מהניילונים או אינם מעוניינים להמתין פרק זמן לא מבוטל עד מסירת הרכב, יכולים ליהנות מדגם משומש במצב מצוין ובמחיר משתלם. באמצעות כיום פשוט למצוא רכב למכירה, וניתן לקבל הרבה מידע ופרטים אפילו באופן מקוון. אז אחרי ששמנו את הדברים על השולחן, הגיע הזמן שנראה מה אנחנו יכולים לשים בשנה הקרובה על הכביש.

 

טויוטה קורולה – נתחיל כמובן מהמשפחתית המובילה והנמכרת ביותר בישראל כבר כמה שנים טובות, שתגיע אלינו בחציה השני של 2023. מבחינת המראה, הקורולה התחדדה מעט בחזית, בלוק שמיישר קו עם טרנד עיצוב הרכבים החשמליים. ההנעה ההיברידית ברכב מתפנקת עם 140 כ"ס, 20 כ"ס יותר מאשר בקורולה הקודמת, מה שמגביר את התאוצה. מסך המולטימדיה גדל גם הוא ל-10.5 אינצ' ונוספו כמה מערכות בטיחות חשובות כמו שיפור זיהוי תנועה בפניות, התרעת שכחת רכב ועוד.

 

MG4 אחרי כניסה יחסית פושרת לשוק הישראלי לפני כך וכך שנים, המותג הסיני הצליח לבסס את עצמו ולהתחזק בגזרת הרכבים החשמליים בשנתיים האחרונות. ה-MG4 מכוון יותר לכביש בניגוד לג'יפון הקודם של החברה (במקור מדובר בחברה בריטית מסורתית), והוא מגיע בכמה גרסות, עם הנעה אחורית, ועם טווח נסיעה שנע סביב 400 ק"מ בין טעינות. ככל שמדובר בחשמליות – MG היא שחקן עולה, ומסתמן שנראה עוד ועוד דגמים שלו על הכביש בשנה הקרובה.

 

Ora Funky Cat תתרגלו לראות עוד מותגים סיניים בשוק הישראלי, בטח ובטח באגף הרכבים החשמליים. החתולה השובבה שהולכת להגיע אלינו היא תת מותג של גרייט וול, הענקית הסינית, ובניגוד לתדמית ה"פורמלית" שלה, האורה דווקא באה להרים. Funky Cat הוא דגם מסוגנן שמזכיר מכוניות אירופאיות קלאסיות, עם פנסים עגולים וגדולים בא עם מנוע של 170 כ"ס, שלושה סוגי סוללות וטווח נסיעה של כ-400 קילומטר. לא פחות חשוב, הדגם גם מתהדר בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של Euroncap. סינית היא כבר לא מילה גסה.

 

ג'יפ אוונג'ר – למרות השם, האוונג'ר לא בא לנקום באף אחד. הוא כאן כדי להכניס את המותג האמריקאי הותיק ואחד המזוהים ביותר לשוק הרכב החשמלי. זהו ג'יפון למעשה. קטן יותר מהרנגלר ומכוון יותר לנסיעות עירוניות, למרות מרווח הגחון של האוונג'ר העומד על 20 ס"מ, ובדומה לאחיו למותג, זה אומר שגם בשטח הוא ירגיש בנוח. הטכנולוגיה החדשנית שלו, מבוססת CMP, מבטיחה ביצועים ועוצמה גם על מנוע של 156 כ"ס, קטן יותר מהרבה מתחרים אבל לא פחות שאפתני מהם.

 

פולקסווגון ID Buzz אי אפשר היה להתעלם מהדגם הזה, שחזור עדכני ומקסים של הטרנספורטר המיתולוגי של החברה, אבל הפעם בגרסה חשמלית. מדובר בדגם סופר מרווח, כמעט 2 מטר רוחב וכמעט 2 מטר גובה, הנעה אחורית ו-204 כ"ס מפלצתיים שיקחו את ה- ID Buzzלמרחק של מעל 500 ק"מ. הרכב מיועד בעיקר לשימוש מסחרי אך נראה שגם משפחה תהנה מאד מחוויית הנסיעה בו.

פיג'ו 408 – לא הכל חשמלי בשוק הרכב וטוב שכך. המותג הצרפתי מחזיר אלינו את ה-408 אחרי כמה שנים טובות, והפעם הוא מגיע מרווח יותר, עם קריצה לרכבי הפנאי שטח שתפסו חלקה מכובדת מכבישי ישראל. העיצוב מאד מזוהה עם פיג'ו: הגה קטן, לוח מחוונים גדול של 10 אינצ' ומסך מולטימדיה באותו גודל. ל-408 שיגיע לארץ מנוע בנזין של 1.6 סמ"ק ומנוע חשמלי היברידי. חווית הנסיעה בו מזכירה יותר מכוניות ספורט מאשר משפחתיות, והאבזור הבטיחותי של פיג'ו נוכח גם כאן.

 

 

Exit mobile version