כל מה שמעניין

קרדיט תמונה: freepik

מבחני מחוננים – למה בכלל צריכים אותם?

בעבר נוצרו מבחני מחוננים כדי לזהות תלמידים שעשויים להיות מחוננים באזור מסוים. מבחנים אלה היו מנוהלים לרוב על ידי מורים, פסיכולוגים או הורים. רוב המבחנים הללו התבססו על חשיבה מילולית ויכולת קוגניטיבית.

עם זאת, החברה של היום מגוונת יותר מאי פעם. ישנן דרכים רבות לזהות ילדים מחוננים עם רמות שונות של הצלחה. חלק מהשיטות אמינות יותר מאחרות וחלקן מדויקות יותר כשמדובר בזיהוי פוטנציאל ההצלחה של הילד בלימודים או בעבודה.

מבחן מחוננים הוא מבחן סטנדרטי, המבוסס על קריטריונים, של יכולת אינטלקטואלית. המבחן מורכב בדרך כלל מפריטים מילוליים, ביצועים ולא מילוליים.

האגודה הלאומית לילדים מחוננים מגדירה מחוננות כ"החזקה של אינטלקט או כישרון מעולים בתחום או בתחומים ספציפיים".

מבחני מחוננים משמשים לזיהוי תלמידים שעשויים להיות מחוננים וזקוקים להדרכה נוספת או הזדמנויות העשרה.

מבחני מחוננים משמשים לזיהוי ילדים מוכשרים ומוכשרים. מבחנים אלו משמשים לעתים קרובות למטרות אקדמיות ולא אקדמיות, כגון זיהוי תלמידים עבור תוכניות מחוננים או שירותי חינוך מיוחד.

 

יכולת אינטלקטואלית

במחקר שנערך לאחרונה, נמצא שאנשים עם מנת משכל גבוהה יותר נוטים יותר להיות בעלי כישורים חברתיים טובים יותר.

יכולת אינטלקטואלית היא אינדיקטור מרכזי לכישורים החברתיים של האדם. זו יכולה להיות הסיבה לכך שאנשים עם מנת משכל גבוהה יותר נוטים לרכוש יותר חברים ולהיות טובים יותר ברשתות.

יכולת אינטלקטואלית היא תכונה חשובה באדם. זה אחד מהכישורים הרבים והשונים שיכולים להיות לאנשים. יש אנשים שנולדים עם יכולת אינטלקטואלית שהם מסוגלים להשתמש בה ואחרים אולי לא יוכלו להשתמש בה.

IQ הוא מדד לאינטליגנציה, המוגדרת כיכולת לחשוב, לתכנן, לפתור בעיות, לחשוב בצורה מופשטת, להבין רעיונות מורכבים וללמוד במהירות. הוא משמש לעתים קרובות כפרוקסי עבור אינטליגנציה כללית או g.

מבחני מנת אינטליגנציה (IQ) הם דרך פופולרית למדידת אינטליגנציה של אדם. הם מנוהלים בדרך כלל במסגרות בית ספר והוכחו כבעלי תוקף ניבוי להישגים אקדמיים.

מבחני IQ אינם מדדים מושלמים לאינטליגנציה כללית, אך הם מספקים תובנה לגבי היכולת הקוגניטיבית של האדם.

 

זיהוי פוטנציאל ההצלחה של הילד בלימודים

ניתן לחזות את הצלחתו האקדמית של ילד על פי ביצועיו האקדמיים המוקדמים. זו הסיבה שחשוב שהורים יזהו את הפוטנציאל של ילדיהם בשלב מוקדם על מנת להבטיח שהם יקבלו את התמיכה וההכוונה הטובה ביותר שאפשר.

הדרך היחידה לדעת אם ילד זקוק לחינוך מיוחד היא לזהות את הפוטנציאל שלו. הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שימוש במבחנים סטנדרטיים כגון סולם המודיעין של Stanford-Binet. עם זאת, בדיקות אלו אינן תמיד אמינות והן קשות לביצוע בקנה מידה.

החשיבות של זיהוי הפוטנציאל של הילד להצלחה בלימודים היא מכרעת.

הורים ומורים צריכים להיות מודעים לסוגי האינטליגנציה השונים שיכולים להיות לילד כדי להבין טוב יותר את החוזקות והחולשות שלו.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שולחנות וכסאות לאירוע
בלוג

שולחנות כסאות וציוד לאירועים

בעת תכנון אירוע, אחד השיקולים המרכזיים הוא הבטחת הציוד המתאים להצלחתו. משולחנות וכיסאות ועד למערכות תאורה וסאונד, הציוד המתאים יכול לעזור ליצור את האווירה המושלמת עבור האורחים שלכם.

בלוג

איך לשדרג את האווירה בחדר בעזרת אלמנטים פשוטים כמו מראות?

בין הריהוט הביתי הרב המשרת מטרות שונות, מראות מעוצבות הן בחירה פופולרית. מראה היא אביזר הכרחי לכל חדר בבית ומחוצה לו. בגלל היעילות שלהם, זה ממש לא מפתיע. אם חדר קטן או חשוך, מראה יכולה לגרום לו להיראות גדול ובהיר יותר.

מפעל
בלוג

יצירת שיתוף פעולה בינלאומי: איך להוזיל עלויות עסק באמצעות ייצור מוצרים בסין

ייצור מוצרים בסין ובמזרח היא דרך מצוינת עבור עסקים מבוססי מוצרים להוזיל עלויות, להפחית סיכונים ולייצר מוצרים בסדרות קטנות וגדולות כאחד. על ידי ייצור בסין, עסקים יכולים לנצל את עלויות העבודה הנמוכות יותר, גישה לכוח עבודה מיומן ורשת שרשרת אספקה מבוססת.

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.