כל מה שמעניין

lawyer-judge-with-gavel-balance-handshake_93025-219

היעדים של תהליך גישור

חשוב מאוד להגדיר מראש את היעדים של תהליך גישור על מנת למצות את הפוטנציאל שלו. זהו תהליך עם יתרונות רבים, כאשר בין היתר רצוי להזכיר את החיסכון בזמן, בכסף ובמשאבים, בעיקר בהשוואה למשפט רגיל. במהלך הגישור מנסה המגשר קודם כל להבהיר את האינטרסים של שני הצדדים. במקרים רבים הצדדים מחזיקים בסכסוך מבלי לזכור מה הביא אותם למצב הזה מלכתחילה.

הבהרת האינטרסים בצורה ברורה ופרישת הנתונים על גבי נייר עמדה חוסכים חלק ניכר מעוגמת הנפש. הבהרה של האינטרסים קיימת גם בסכסוכים פשוטים בין שכנים, וגם בסכסוכים מורכבים יותר בין אזרחים למועצות מקומיות, בין שותפים או מתחרים, במהלך טיפול בילדים ואפילו בין מדינות.

לאחר הבהרת האינטרסים המשותפים קל יותר להמיר את הפרספקטיבה הסובייקטיבית של כל צד בערכים אובייקטיביים. גם כאן נדרשת מידה מסוימת של הסכמה היות ובאופן תיאורטי אפשר להתווכח על כל ערך, אולם בסופו של דבר מגשר מוכשר יודע כיצד להציג את הדברים בצורה ברורה ונבונה. מגשר כמובן יודע מה היתרונות של ההליך המשפטי, הייעוץ המשפטי שלו מתייחס לתמונה הגדולה ומכאן החשיבות הרבה.

הבהרה, עידון ותרגום

יעדים נוספים של תהליך הגישור מחייבים הצגה של מגוון פתרונות ודרכי פעולה אפשריות בפני הצדדים. הצגה כזו צריכה להתבצע בסבלנות, תוך זיהוי הנקודות הרגישות המעוררות כל צד. הבהרה של הפתרונות היא הבסיס לתהליך גישור מוצלח. בכל מבוי סתום ניתן לחזור אל הפתרונות הללו ולבחון אלטרנטיבות. במקביל, על המגשר לפעול למען עידון והתאמה של נושאי המשנה העולים במהלך הגישור. מצד אחד, תפקידו של המגשר לשמור על הדיון במסגרת ברורה ולמנוע זליגות לא רצויות. מצד שני, עליו להכיר באפשרות של הופעת נושאי משנה אשר זקוקים להתייחסות מיוחדת.

לסיכום, היעד האחרון של המגשר הוא לתרגם את הפתרון להסכם סופי המוסכם בין הצדדים. אין להקל ראש בחשיבותו של השלב הזה היות ולעיתים הוא עלול להוריד לטמיון שעות רבות של עבודה. יש הסכמים מקובלים הנמסרים בעל פה אך מקבלים משמעות שונה על הכתב. עורכי דין מבהירים תמיד כי מגשר חייב להתאזר בסבלנות, לשים לב לפרטים הקטנים ולנהל את התהליך באווירה חופשית וברוח טובה על מנת לקדם את הפתרון.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שולחנות וכסאות לאירוע
בלוג

שולחנות כסאות וציוד לאירועים

בעת תכנון אירוע, אחד השיקולים המרכזיים הוא הבטחת הציוד המתאים להצלחתו. משולחנות וכיסאות ועד למערכות תאורה וסאונד, הציוד המתאים יכול לעזור ליצור את האווירה המושלמת עבור האורחים שלכם.

בלוג

איך לשדרג את האווירה בחדר בעזרת אלמנטים פשוטים כמו מראות?

בין הריהוט הביתי הרב המשרת מטרות שונות, מראות מעוצבות הן בחירה פופולרית. מראה היא אביזר הכרחי לכל חדר בבית ומחוצה לו. בגלל היעילות שלהם, זה ממש לא מפתיע. אם חדר קטן או חשוך, מראה יכולה לגרום לו להיראות גדול ובהיר יותר.

מפעל
בלוג

יצירת שיתוף פעולה בינלאומי: איך להוזיל עלויות עסק באמצעות ייצור מוצרים בסין

ייצור מוצרים בסין ובמזרח היא דרך מצוינת עבור עסקים מבוססי מוצרים להוזיל עלויות, להפחית סיכונים ולייצר מוצרים בסדרות קטנות וגדולות כאחד. על ידי ייצור בסין, עסקים יכולים לנצל את עלויות העבודה הנמוכות יותר, גישה לכוח עבודה מיומן ורשת שרשרת אספקה מבוססת.

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.