כל מה שמעניין

ארכיאולוגיה והמזרח הקדום

תנועה – מחזור עונתי הנקבע ע"פ עונות השנה ושוני סביבתי. בניגוד לחברות אחרות, המים כאן לא משחקים את אותו התפקיד בנוגע לנדידה. כאן – יותר מ2000 מ"מ בשנה. התנועה תלויה אך ורק

בהבשלת מקורות מזון שונים בעונות שונות.

 

לרוב הקבוצות האלו – אתרים קבועים, בנויים, ביניהם עוברת הקבוצה במלך השנה. ייתכן, שחלק

מהאוכלוסייה נשארת בכל אתר למשך כל השנה.

 

האתר המרכזי – מיושב במשך החורף, והוא וודאי המתוחכם והמושקע ביותר. בין האביב לסתיו – ישנה התפזרות לאתרים מיוחדים – לעיתים מחנות המתמחים בפעילות מיוחדת – דוגמת ציד, דיג, ציד של

יונקים ימיים.

 

הכפרים הגדולים, בד"כ נמצאים על גדות הנהרות, סמוך למקור מים חיים. בד"כ יש גישה אליהם עם

סירות, והם מוגנים מבחינה מסוימת מפגעי טבע. אתרים אלו יכלו להכיל עד אלפי תושבים.

 

סוגי הדגים – הליבוט – מרץ עד יוני. הרינג – מרץ עד מאי. יונקי ים – באביב. סלמון – מרץ עד

ספטמבר, בעיקר בקיץ. דג הנר – אמצע מרץ. הקיץ – התקופה הכי אינטנסיבית של הדיג בסופו נערך

לקט של אוכמניות.

 

מדובר בשבטים המאורגנים לכפרים. ניתן לראות היררכיה – ריבוד חברתי, בין השבטים ובתוך השבטים עצמם. לכל שבט – צ'יף. ישנן עדויות לכיבוש שבטים ע"י שבטים אחרים. שבטים מסוימים מגיעים עד

לרמה של צ'יפדום  – ומונים עשרות אלפי חברים.

 

החברה עצמה מאורגנת לפי משפחות מורחבות. הזהות האתנית העיקרית היא עם השבט. ישנו ארגון על-

שבטי, אך אין הזדהות אתנית איתו.

 

קשרים בין המשפחות – או רשמי – ע"י אב משותף, או לא פורמלי – אב משותף לא מוגמר.

 

מעמד חברתי – מורכב משני גורמים – .1 ההון האישי .2 תרומה למערך החברתי.

 

זהות משפחתית יכולה להיקבע לפי האם או לפי האב, תלוי בשבט. בתוך השבטים – חלוקה ל(moiety) – מערכת אמונות בתוך השבט. קשרי נישואין, נערכים רק בין שני מויאטי שונים. זהות המויאטי נקבעת

ע"פ מסורת.

 

זוהי חברה עם הרבה עבדים –שבויי מלחמה.

 

 

‐ סעודה תחרותית. בין השבטים מתפתחים מאבקי כוח. כך גם בתוך השבט. יחד עם זאת אין

Pot lotch

 

מלחמות פנימיות. מאבקי הכוח נפתרים ע"י חגיגה שנמשכת מספר ימים. את סעודות אלו עורכים הצ'יפים

 

 

 

 

 

 

לכבוד עצמם, ותפקידן להראות את עושרו הרב של הצ'יף. בסעודות אלו מאכיל הצ'יף מאות אנשים,

מחלק המון מתנות למשתתפים, ולעתים אף שורף רכוש – כדי להדגיש את עושרו הרב.

 

אירועים אלו לעיתים קובעים את ההיררכיה השבטית. מי שערך את הסעודה המוצלחת ביותר זוכה במעין

טוקן מנחושת, המעיד על עושרו המופלג.

 

חלוקת הרכוש באירועים אלו מהווה הן הפגנת כוח, והן דרך להבטחת נאמנות – מי שמקבל רכוש מחוייב במידת מה לזה שחילק אותו. בעצם מדובר כאן על מעין חלוקה מחדש – ריכוז של הכלכלה במקום

מסוים, ולאחר מכן חלוקת המשאבים מחדש לעם.

 

אומנות – מאוד מתוחכמת, משלבת סמלים קוסמולוגית. הפגנה של זהות אישית ומעמד אישי דרך עושר

האמנות והסמלים בביגוד למשל.

 

 

במיתולוגיה של

עמודי הטוטם – מגולפים, מספרים היסטוריה לעתים של המשפחה, כאשר היא משולבת

השבט. כך שעמודים אלו לעיתים ישקפו מעמד חברתי.

 

 

יש לציין, שלא מדובר כאן בחברה שלווה, נינוחה. עדויות קיימות לבזיזה, שוד, ומלחמות, הסרת ראשים.

 

דת – אין סטנדרט. יש אמונה באיזשהו כוח –על מרכזי, אבל הוא מרוחק, לא עוסק בחיי היומיום. מתחתיו – רוחות ושדים הנמצאים בכל מקום. לכל אחד – רוח השומרת עליו. ישנם טקסים מרכזיים, שאמאנים

וכו.'

 

 

 

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

שולחנות וכסאות לאירוע
בלוג

שולחנות כסאות וציוד לאירועים

בעת תכנון אירוע, אחד השיקולים המרכזיים הוא הבטחת הציוד המתאים להצלחתו. משולחנות וכיסאות ועד למערכות תאורה וסאונד, הציוד המתאים יכול לעזור ליצור את האווירה המושלמת עבור האורחים שלכם.

בלוג

איך לשדרג את האווירה בחדר בעזרת אלמנטים פשוטים כמו מראות?

בין הריהוט הביתי הרב המשרת מטרות שונות, מראות מעוצבות הן בחירה פופולרית. מראה היא אביזר הכרחי לכל חדר בבית ומחוצה לו. בגלל היעילות שלהם, זה ממש לא מפתיע. אם חדר קטן או חשוך, מראה יכולה לגרום לו להיראות גדול ובהיר יותר.

מפעל
בלוג

יצירת שיתוף פעולה בינלאומי: איך להוזיל עלויות עסק באמצעות ייצור מוצרים בסין

ייצור מוצרים בסין ובמזרח היא דרך מצוינת עבור עסקים מבוססי מוצרים להוזיל עלויות, להפחית סיכונים ולייצר מוצרים בסדרות קטנות וגדולות כאחד. על ידי ייצור בסין, עסקים יכולים לנצל את עלויות העבודה הנמוכות יותר, גישה לכוח עבודה מיומן ורשת שרשרת אספקה מבוססת.

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.