כל מה שמעניין

תאונת דרכים עם הרוגים ולמה צריך עורך דין מומחה לתאונות דרכים?

לצערנו תאונות דרכים עלולות להיות קטלניות ולגרום לנזקים חמורים ואף למותם של אנשים. בכל אחד מהמקרים הללו גובה הפיצויים ואופן החישוב שלהם שונה מעט. במאמר שלפניכם שנכתב על יד עורך דין לתאונות דרכים מסלולי התביעה שעומדים לרשות בני המשפחה והיורשים של ההרוג בתאונת דרכים.

מסלולי התביעה הקיימים במקרה של מוות מתאונת דרכים וההבדלים ביניהם

לרשות בני משפחתו ויורשיו של המנוח עומדים 2 מסלולי תביעה שונים:

  1. תביעת פיצויים עבור בני משפחתו של המנוח, התלויים בו לצורך פרנסתם (ילדיו של המנוח או אלמנתו לדוגמה).
  2. תביעת פיצויים עבור יורשיו של המנוח, שלא תלויים בו לצורך פרנסתם (הוריו של ילד קטין לדוגמה).

עד לשנת 2004 היו פערים משמעותיים בין שני מסלולי התביעה הללו, כשבמסלול הראשון גובה הפיצויים יכל להגיע למאות אלפי שקלים ואף למיליוני שקלים, ואילו במסלול השני גובה הפיצויים יכל להגיע לעשרות אלפי שקלים בלבד.

אולם בשנים האחרונות הפער בין מסלולי התביעה היטשטש, ואין קביעה חד- משמעית באשר למסלול שבו מקבלים התובעים פיצויים גבוהים יותר. עם זאת, במקרים בהם התלויים הם היורשים של המנוח גובה הפיצויים הוא הגבוה ביותר.

אילו מרכיבים נכללים בתביעת התלויים מפי עורך דין תאונות דרכים מומלץ

כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים?

  1. הפסדים בגין העדר תמיכה כלכלית באלמנה וביתומים- חישוב גובה הפיצויים מתבסס על גובה הכנסתו נטו של המנוח, ובתנאי שמס ההכנסה לא עולה על 25%. בפועל, גובה הפיצויים מחושב על פי "שיטת הידות", שפוסקת הפסדי תמיכה על סמך מספר התלויים (הידות) וההוצאות המשותפות עבור כל התלויים (שכירות, תחזוקה של הנכס בו מתגוררים וכדו'), שנחשבות לתלוי נוסף (ידה נוסף). בחישוב הידות יש לקחת בחשבון את גובה הכנסתה של האלמנה. כמו כן, יתום שמגיע לגיל 18 אינו מחושב יותר כידה, וגובה הפיצויים נקבע סופית לאחר קיזוז קצבאות שונות מהביטוח הלאומי כמו קצבת שארים לדוגמה.
  2. הפסד שירותים נוספים- אבדן שירותי הורה או בן/ בת זוג מביאים בחשבון את כל השירותים שהמנוח סיפק לתלויים, הן השירותים החומריים שכוללים לדוגמה שיפוצים ותיקוני אחזקה בבית, והן השירותים הרגשיים והזוגיים שסיפק כהורה או בן/ בת זוג.. פיצויים אלו מסתכמים בכמאה עד 200 אלף ש"ח אלא אם בית המשפט סבור שיש להעניק לתלויים פיצוי גבוה מכך, ואף כפול.
  3. הוצאות עבור הלוויית המנוח, קבורתו והמצבה- בדרך כלל הוצאות קבורה, הלוויה ומצבה עומדות על כ- 15,000 ש"ח. על מנת לקבל פיצויים בעבור הוצאות אלו מומלץ לשמור את כל הקבלות של חברת קדישא, בונה המצבה ואף אוטובוס ההסעות.

אילו מרכיבים נכללים בתביעת השארים, כשלא נותרו תלויים?

  1. הפסדי חיסכון עתידיים- נקבעים על סמך "פסק דין אטינגר" של בית המשפט העליון, שפסק במקרה מותו של ילד בן 12, שנהרג עקב פגיעה של רכב בעת שחצה את הכביש, ונפטר מפצעיו בבית החולים ביום שאחרי התאונה. בית המשפט קבע במקרה זה הלכה משפטית תקדימית, הקרויה "הלכת השנים האבודות", ובמסגרתה בגין אבדן שנות השתכרותו העתידיות של הילד יש להעניק למשפחות ההרוגים בתאונות על כל סוגיהן, לרבות תאונות דרכים, פיצויים. "פסק דין פינץ", שנקבע מאוחר יותר, גם הוא על ידי בית המשפט העליון, קבע כי הפסד החיסכון יחושב עבור גברים ונשים עד לגיל הפרישה. עוד נקבע בפסיקה זו, כי כשמדובר במקצועות חופשיים בהם עסק המנוח, המאפשרים גיל פרישה מאוחר יותר, ייקבע גיל פרישה מאוחר יותר. בנוסף, עבור קטינים יחושב החיסכון האבוד על סמך השכר הממוצע במשק, ואילו עבור אוכלוסיה בוגרת, החיסכון יעמוד על 30% מגובה ההכנסה של המנוח.
  2. 2.       כאב וסבל- עבור  מרכיב זה ישנה נוסחה שמנוסחת בתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, וקובעת פיצויים בגובה 35,000 ש"ח בלבד. סכום זה לא ניתן לשינוי.

תביעה בשני המסלולים במקביל

עד לשנת 2006 תביעה ב- 2 המסלולים נחשבה לכפל פיצויים, אולם מאז במסגרת "פסק דין אורנית" קבע בית המשפט העליון, שחלק ממרכיבי התביעות אינם נחשבים לכפל פיצויים, ביניהם אובדן שירותי הורה או בן/ בת זוג וכאב וסבל. כפל הפיצויים נוגע להפסדי התמיכה של התלויים שעומדים מול הפסדי החיסכון של השארים.

מסיבה זו חשוב לבחון באיזה מסלול כדאי לתבוע ולהתייעץ רק עם עורך דין תאונות דרכים שמתמחה בטיפול בתיקים של תאונות דרכים עם הרוגים.

משרד עורכי דין אריאלה גפן – משרד עורכי דין נזיקין

עורכת הדין אריאלה גפן התחילה את דרכה כאשר ייצגה משפטית את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרד יתרון משמעותי וניכר בייצוג בתביעות תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולה שלהן על מנת לדחות את התביעה, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת נפגעי תאונת הדרכים.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בייצוג משפטי של נפגעי נזקי גוף, נפש ורכוש על מנת שיקבלו את הפיצוי הכספי המרבי בגין הנזקים שנגרמו להם. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם. 

חשוב לציין, כי עורך דין מומחה לתאונות דרכים כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת בגין נזקי הגוף לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי בעל ידע נרחב בתחום הנזיקין שכן נדרש ידע מקצועי רחב של החוק והפסיקה בתחום.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן גם שמדובר בתאונות  אופנוע ואתם צריכים עורך דין תאונות אופנוע או עורכי דין תאונות דרכים בתל אביב

צרו קשר עוד היום   0733-752-766 או https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.