כל מה שמעניין

steel-handcuffs-one-hundred-dollar-bills-white-background_175682-7477

עבירה פלילית של השתמטות ממס

עבירת השתמטות ממס, המכונה גם עבירת התחמקות ממס או העלמת מס, הינה עבירה בה הנאשם עורך צעדים לא חוקיים שמטרתם בהקטנה גובה המס שעליו לשלם לרשויות המדינה.

במסגרת החוק בישראל עבירת השתמטות ממס נחשבת לעבירה פלילית ובגינה יכול נאשם למצוא עצמו במאסר בפועל של שנה. העונש המקל של עבירה זו מביא אזרחים ישראלים רבים להתייחס לעבירה זו כאקט נורמטיבי מבחינתם.

 

דרכים עיקריות לביצעו עבירת השתמטות ממס

הן בישראל והן במדינות אחרות ניתן להצביע על מספר דרכים עיקריות הנחשבות כנפוצות בכל הנוגע לאקט של השתמטות מתשלום מס.

  • דרך מוכרת נעשית באמצעות העלמת הכנסות. בתי עסק בוחרים במודע לא לדווח על חלק ניכר מהכנסות לרשויות המס כהשדיוווח קטן יותר ואינו תואם את כלל ההכנסות.
  • דרך נוספת היא שימוש בהוצאות פיקטיביות. הוצאה פיקטיבית יכולה לקבל ביטוי ברישום עסקה שלא באמת נערכה ואותה ניתן להציג באמצעות רכישת חשבוניות פיקטיביות. כאן גם מי שהעניק החשבונית הפיקטיבית ומי שהציגה לרשויות המס ייחשבו כמי שפעלו תחת עבירה של השתמטות ממס.
  • הצגה של הוצאות פרטיות כהוצאות עסקיות מהווה גם היא אקט של רבים. לא פעם צעד זה נעשה ללא ידיעתו של נותן החשבונית ובפעמים אחרות גם נותן החשבונית היה מודע להצגה לא נכונה של אותה הוצעה.
  • רמה גבוהה אחרת של השתמטות במס נעשית באמצעות זכייה בהקלות מס תוך הצגת מצג שווא לרשויות המס במדינה. בישראל, כמו מדינות נוספות, מעניק החוק הקלות מס לאזרחים העומדים בתנאים מסוימים. דיווח מצג שווא על מנת לזכות בהקלות מס נחשב לעבירה פלילית.
  • אקט יזום נוסף שמוכר הינו יצירת עסקה מלאכותית או בדויה. כאן מדובר על נקיטת מעשים שיש בהם להקטין את נטל המס, כשבפועל פועלים אותם אנשים באופן אחר למול הצהרתם.

כל אלו ועוד עלולים להוביל להגשת כתב אישום מטעם מדינת ישראל. פרטים נוספים על כתבי אישום וניהול ההליך הפלילי ניתן למצוא באתר הבא:

https://www.ese.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9D/

 

 

ההבחנה בין אקט של השתמטות ממס לבין תכנון מס לגיטימי

לאור מה שנחשב כאקט של השתמטות ממס ובעצם ביצוע של עבירה פלילית, יש ואזרחים רבים שואלים עצמם האם במסגרת פעילות הפיננסית בעסק שלהם יש ואולי באופן הכי תמים ומחוסר ידיעה הם בעצם מבצעים אקט פלילי של השתמטות ממס?

שני אקטים אלו, האחד פלילי והאחר חוקי ולגיטימי, אמורים לשרת אותה מטרה – תשלום מס נמוך עד כמה שניתן. בשל כך, לשאלה זו התבקש בעבר להתייחס גם בית המשפט בישראל, כשיש רצון מצידו לחדד את ההבדל בין אקט של השתמטות ממס לבין אקט לגיטימי של כל בעל עסק השואף לתכנון מס לגיטימי, מה שיאשפר לו לשלם מס נמוך ככך הניתן במסגרת המותרת והלגיטימית.

בעל עסק השואף לשלם מס נמוך ככל הניתן במסגרת החוק, יפעל בראש ובראשונה ממקום של שקיפות מלאה וגילוי אמת אודות פעילותו הפיננסית. בתוך כך לא יעלה בדעתו לפעול ממקום הברור לכל בר דעת שיש בו לעבור בצורה בוטה על החוק כפי שהזכרנו בדוגמאות מעלה.

בנוסף לכך, אותו אדם החרד לשמור על חוקי המס יעזר גם באנשי מקצוע בכדי לוודא שהתנהלותו בדרך הישר. ביכולתו לפנות לרואי חשבון ולעורכי דין להם מומחיות בתחום הפלילי צווארון הלבן על מנת שיוכל לקבל תמונה ברורה ורחבה אודות זכויות וחובותיו כבעל עסק.

 

הסדר מותנה בעבירות פליליות

בחלק מהעבירות הפליליות ניתן להימנע מהעמדה לדין בדרך של הסדר מותנה.

על פניו יש ולמביט מבחוץ נראה כי הגבול בין אקט של השתמטות ממס לבין אקט לגיטימי וחוקי של תכנון מס הינו דק ואף לעיתם מטושטש. למי שמכיר עולם זה מקרוב, בין אם בעלי עסקים וחברות, רואי חשבון ועורכי דין מתחום הצווארון הלבן, ברור לכל שהבחירה האם לשמור על התנהלות בריאה לצד החוק הינה פשוטה, ברורה ואין בה מקומות רבים שיביאו את התמים באדם להתנהלות פלילית מתמשכת.

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.