כל מה שמעניין

ultrasound-scanner-hands-doctor-diagnostics-sonography_179755-7392

כל מה שצריך לדעת על בדיקת אולטרסאונד של דרכי השתן

בדיקת אולטרסאונד דרכי השתן מסייעת לאבחן מגוון רחב של מחלות ובעיות במערכת השתן בהן: אבנים בכליות, גידולים, גושים ודלקות. מדובר למעשה בסריקה של איברי הבטן והדמיה של הכליות, שלפוחית ודרכי השתן, הערמונית ואיברי הרבייה המאפשרות לאתר ולאבחן, בשלב מוקדם ככל הניתן, היווצרות והתפתחות של בעיות שונות בדרכי השתן העלולות להחמיר וליצור סכנות בריאותיות שונות.

כיצד מתבצעת הבדיקה ובאילו מקרים היא נדרשת?

בדיקת אולטרסאונד של דרכי השתן מתבצעת כאשר המטופל שוכב על גבו ומבצע הבדיקה מורח על בטנו ג'ל בכמות קטנה. הג'ל הייחודי מיועד להעביר את גלי הקול בתדר גבוה שבאמצעותם ניתן לקבל תמונה של איברי ומערכות הפנים בגוף. נוסף על כך, הג'ל מונע היווצרותם של כיסי אוויר ומשפר באופן משמעותי את איכות התמונה המתקבלת. במהלך הבדיקה ובהתאם לנדרש, יתבקש הנבדק לשנות תנוחה מפעם לפעם ולעתים אף לעצור את הנשימה למספר שניות וזאת על מנת לבדוק אזורים נוספים.

בדיקת אולטרסאונד הינה בדיקת על – קול המבוססת על טכניקה של דימות המאפשרת ליצור ולקבל תמונה של איברי ומערכות גוף פנימיים והמיקום שלהם וזאת באמצעות גלי קול בתדר גבוה. הבדיקה אינה כרוכה בכאב כלל או בחשיפה לקרינה מייננת, מה שהופך אותה ליעילה ובטוחה. משך זמן הבדיקה נע בין 15 – 20 דקות בלבד ולאחר סיומה, מועברות התמונות לפיענוח מקצועי בידי רופא מומחה בתחום הרדיולוגיה. מדובר בשיטה וכלי יעילים ביותר לאיתור ואבחון של בעיות ומחלות שונות בדרכי השתן, כאשר הזיהוי של הבעיה בשלב מוקדם, מהווה מפתח להתאמת טיפול יעיל ולהגדלת הסיכויים למניעת החמרה ולהחלמה מלאה.

החשיבות והיתרונות של בדיקת אולטרסאונד דרכי שתן

הבדיקה מבוצעת בידי רדיולוג או  רנטגנאי אולטרסאונד מוסמך שהוכשר בצורה מקצועית לכך. את הבדיקה ניתן לבצע בקופות ובבתי החולים השונים, או לחילופין לבחור במכון פרטי המספק אפשרות לקבוע תור בזמינות גבוהה יותר. בדיקת הדימות הינה חשובה ואף עשויה להיות קריטית וזאת על מנת לאבחן התפתחות סרטן בשלפוחית השתן, בשלב מוקדם ככל הניתן, שכן הבדיקה מאפשרת לרופא לראות בצורה ברורה את השלפוחית ואת הרקמות הסמוכות אליה באזור האגן. השימוש בגלי הקול הינו יעיל לזיהוי התפשטות של הסרטן לרקמות סביב השלפוחית, לקשרי הלימפה ולאיברים מרוחקים יותר. הסריקה העל קולית מראה את גודלו של הגידול שהתפתח בשלפוחית והאם הוא התפשט מחוץ לגבולותיה.

לסיכום, בדיקת אולטרסאונד דרכי השתן הינה חיונית וחשובה במטרה לאתר ולזהות בעיות שונות במערכת השתן. הבדיקה הינה קצרה, בטוחה לחלוטין, אינה מלווה בתופעות לוואי ומהווה כלי אבחון אפקטיבי במיוחד המאפשר להתאים טיפול נכון במטרה למנוע ולטפל בצורה מיטבית במחלות שונות העלולות להתפתח בדרכי השתן.

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

זריקות להרזיה

זריקות להרזיה הינן במרבית המקרים במרשם והן משמשות עבור ירידה במשקל, כאשר הן ניתנות לרוב בתדירות של בין פעם בשבוע לבין פעם בחודש בהתאם לנדרש ולתוכנית שנקבעה מול הגורמים הרלוונטיים.

מוצר
בלוג

מהו מיתוג מוצר ומדוע הוא כל כך חשוב לעסק שלך?

מיתוג מוצר הוא התהליך של יצירת זהות ותדמית ייחודיות למוצר בתודעת הצרכן. זה לא רק לוגו או שם קליט, זה כרוך באסטרטגיה מקיפה להבטיח שהמוצר יבלוט בשוק צפוף. מהות המיתוג של המוצר טמונה בהעברת ערכי המוצר, היתרונות שלו והחוויה שהוא מבטיח לספק. שלב ראשוני זה בשיווק הוא קריטי מכיוון שהוא קובע את הטון לאופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצר ומתקשרים איתו. באמצעות מיתוג יעיל, מוצר יכול להפוך ליותר מסתם פריט על המדף – הוא הופך לסיפור שאנשים רוצים להיות חלק ממנו.

ילדים במים
בלוג

7 אטרקציות לאירועים שחובה לראות למסיבות יום הולדת

תג מים היא אטרקציה פופולרית למסיבות יום הולדת ואירועים אחרים. שחקנים לובשים אפודים שיכולים לזהות מתי הם נפגעו ממים מתותחי המים של יריביהם. המשחק האינטראקטיבי הזה מושלם לאורחים בכל הגילאים ובטוח שייצור זיכרונות מתמשכים.

CAR ELCTIRC
בלוג

המצבר הפופולארי בישראל- שנפ

המצבר הוא חלק חשוב ביותר בכל רכב. הוא מספק את האנרגיה הרלוונטית לצורך הנעת הרכב ואין אפשרות להזיז את הרכב בלעדיו. מעבר לכך, המצבר הוא שמספק את האנרגיה הנדרשת לכל המערכות החשמליות שברכב, כך שאם המצבר לא תקין, לא תהיה אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות ברכב כגון: מערכת המיזוג, החלונות החשמליים, מערכת התאורה של הרכב  ועוד. אם המצבר שלכם לא תקין ודורש החלפה, לא תהיה לכם אפשרות להפעיל את המערכות החשמליות שברכב או להניע את הרכב ולכן, במקרה הזה חשוב ביותר להחליף את המצבר המקולקל במצבר איכותי.